Gå til innhold

Tidlig å kutte dagdupp? 1 1/2 år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har alltid behøvd lite søvn. Vi kutta dupp nr 2 veldig tidlig (husker ikke når,men sammenligna med andre).

Han har sovet fra 2000-0730 lenge,men nå våkner han mellom 05.30 og 06.30. Da har jeg og prøvd å legge han 20.30-21.00 (men synes det er litt sent...) Og da har han ikke vist tegn til å være trøtt kl 21.00 engang...

Han sover nå ca fra 12.00-13.00.(litt i underkant av 1 t)

Dvs at han har av og til sovet kun 9 1/2 time på natta og 1 time på dagen.

Er ikke dette litt lite?

Er det tidlig å prøve å kutte dagduppen? Evt at han får et kvarter i bilen el på sofan etter b.hg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gikk fra 2 dupper til 1 da jenta vår var 10 mnd, og fra 10 mnd til 13 mnd sov hun dupp på 2 timer(11-13) Men etter hun ble 13 mnd begynte hun og sove en time(11-12) Det gjør hun enda,nå er hun 15,5 mnd.

Hun legger seg kl 19.30 og sover til 08.00 igjen.

Hun er avhengig av den duppen og jeg tror hun skal få sove dupp en stund til.

Jeg har egentlig ikke noen gode råd til deg,men kanskje prøve å få tidligere dupp på dagen?

Jeg vet ikke...

Håper det løser seg ,5.30 er litt tidlig å starte dagen;o)

Skrevet

Så lenge barnet viser behov for søvn så er det tidlig.

Men har det ikke problem med å holde seg våken er det greit å kutte ut.

La barnets behov komme først.

Skrevet

Ja det er nok veldig variert dette med søvn også. Eg ser at jenta mi trenger to dupper til dagen. Hu er også 18 mnd. Me har prøvd å få det ned til en dpp til dagen, men det gikk ikke mange dagene før me måtte gå tilbake til 2 dupper.

Så om han trenger en dupp så trenger han det, prøv som me gjorde så finner du ut av det. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...