Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Men så har de seg slik vi har kun en vanlig bil, den andre virker ikke, og vi venter på en del. Farmor blir veldig lei seg om hun ikke får besøk, av forskjellige grunner har hun ikke sett barnebarna sine på evigheter, og det hadde vært veldig koselig, vi må dra. Jeg har tilbudt meg å være hjemme, at han kan reise med alle barna sine, jeg tenker som så, at farmor blir nok fornøyd også uten meg. Han har 4 barn, 3 som er hans og et som er vårt. Da kunne jeg benyttet sjangsen til å få gjort litt også, ikke alltid lett å få gjort praktiske ting i huset, med baby. Min kjære samboer syntes det var en dårlig ide. Han følte det ble litt for mye jobb på han alene om han i tillegg til sine tre skulle passe på babyen også. Tur til farmor pleier ofte å kombineres med et bybesøk, det synest hans barn er stor stas. Min samboer mente babyen ikke kunne være med for da kunne de ikke reise innom by`n. Jeg mente at det umulig kunne være noe stort problem, vogna i bagasjerommet, samme med bæresele, og om han ville kunne han sette bilsete rett på hjula, flust med alternativer. Men nei det var en dårlig ide, og kom ikke til å gå! Ikke når han hadde de andre tre barna med. Jeg påpekte at han ser vel mørkt på dette, jeg reiser både hit og dit med baby, og det går helt fint. For vanligvis er han snar til å påpeke hvor lett det er med en liten. Men han har aldri gått med på at de andre barna hans er spesielt krevende for alderen, noe jeg har ymtet frempå ved flere anledninger, gjerne forsiktig sagt at han bør snakke med mor, om grensesetting og oppdragelse. Men nei piggene er ute, med en gang. Er dette en innrømmelse av at barna hans faktisk er svært krevende, kan det være en åpning for at en kan begynne å tilpasse barna til den virkelige verden. Har han endelig ærkjent problemet, og kan gjøre noe med det? Jeg er veldig spent nå. Må videre påpeke at barna hans er store barn og små tenåringer, og det var ingen storby de skulle besøke. Så nå blir jeg og babyen hjemme, farmor blir sikkert litt skuffa, han oppretter skillet mellom oss og dem, og alle kommer sikkert til å sitte med inntrykket av at jeg ikke ville at jeg og babyen skulle være med. Håper bare det kommer noe godt utav det hele, håper på forandringer, jeg blir sprø av hvordan både han og mora oppdra ungene sine, de får jo styre alt. Var litt sjokka over at han sa nei til forslaget mitt om at han reiser med alle barna. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forstå det. Han sa han ikke fikk tatt seg av babyen og tatt seg av de tre andre. Er det fordi han vil være sammen med de alene? Vi reiser vanligvis alle sammen, bare unntak denne helga siden den andre bilen ikke virker.
♥Snulder Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 Etter å ha lest over 2 ganger så sitter jeg med denne følelsen: Han har ikke innrømmet at hans unger er krevende. Han bare orker ikke ha med babyen når du ikke er der og kan ta de tøffeste takene....
ana baroma Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 sånn leste jeg også dette. Dumt, for da blir det liksom ikke barna våre, men barna mine/vårt...
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 Ja, dette blir 2-familie-opplegg, høres veldig frustrerende ut! Kan ikke han ta buss/tog med de største barna, så biler du og den minste? Farmor vil jo se babyen også!! Mannen din høres ut til å ha noen skylapper.
Gjest Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 Jeg leser det som de andre her.. men; er det ikke mulig å leie en bil? Kanskje farmor til og med spytter i litt.. ?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #6 Skrevet 15. september 2006 Jeg tolker det slik at han ikke takler å dra uten deg. Blir kanskje for mye for han med alle barna alene. Håper (for din del) og tror ikke at han tenker som de andre her nevner. Har selv opplevd at mange menn sliter med å ta seg av baby/eller lite barn itillegg til store barn, iallefall når det blir for mange. Kanskje han er redd for å miste kontrollen over barna? Eller kanskje han rett og slett trenger deg? Min mann inrømmer faktisk det. Hvis du sier at du gjærne vil bli med, men vet ikke hvordan du skal løse problemet, så kanskje han finner en genial løsning. Hvis ikke så kan dere jo sikkert ta en annen transportmiddel dit dere skal alle sammen (buss, tog ol.) Blir en enda mer spennende tur for de eldste da?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #7 Skrevet 15. september 2006 Hvor gammel er denne babyen da, og de andre barna? Er de en ressurs for han?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #8 Skrevet 16. september 2006 Barna hans er 9-13. Babyen 6 måneder. Det er ikke alltid så lett med kollektivtransport i distriktet, ikke er det så mange bilutleie firma heller. Farmor er der neste helg også, vi er ferdige med ferie på begge hold nå, så så stor rolle spiller det ikke. Bare så sjokka over at han ikke vil ta alle barna med seg. Lurer på hvorfor. Er det fordi de er for krevende, er det fordi han vil være alene med dem. Babyen er veldig lett. Koser seg med farmor, digger å kjøre bil, er enkel og grei i bæreselen, enten ler eller sovner. vi har vær veldig heldige sånn sett. Vogn er også veldig populært. Så så mange tunge tak er der ikke på den kanten. Jeg prøver å presse han, fortelle han hvor lett det blir, når vi snakker om de ulike tingene som kan være for mye, skifting, mating. Da er han helt enig, nei det er ikke det som er problemet, helt enig, i at det blir bra. Men reise med alle barna det vil han ikke. Men i somer når jeg ikke ville gjøre alt mulig med en ny liten baby, svett grinete unge, og svett grinete mor, da var han rask til å si, at jeg må da komme meg ut, kan ikke sitte hjemme, alt var så enkelt. Han har/hadde forsåvidt rett i det
Maud Skrevet 17. september 2006 #9 Skrevet 17. september 2006 Forklaringen er sannsynligvis at så mye ansvar og så mange å ta hensyn til er skremmende for ham. Du får ringe svigermor og beklage at du ikke blir med slik at hun ikke misforstår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå