Gjest Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Jeg tok min siste pille på søndag som var. sluttet midt i brettet. onsdag fikk jeg småblødninger etter sex. trodde ihvertfall det var småblødninger. men nå har jeg kraftige blødninger. hatt det siden onsdag kveld. det er tampong-skifte annenhver time jo. og en grønn ob hver gang! hvor lenge må jeg gå sånn som dette? er dette mensen liksom? Har gått på pillen i 4 år. (samme pille) og hvordan sjekker man om man har EL? Lenge til jeg får det også? kan man bare bli gravid hvis man treffer riktig dato liksom? jeg skjønner ingenting jeg.. men så stresser vi ikke så mye med å bli gravid nå da. men jeg vil jo være gravid til jul ihvertfall.. Sikkert mange dumme spørsmål her. men håper noen vil svare..
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 det e dumt å slutte midt i et brett! da blir første syklus så mye mer ustabil for de fleste... du får nok el etter denne mensenen.. da kan du tempe eller bruke el tester.. el er som regel fra dag 12-16 en kan bli gravid 4dager før el og dagen etter el
Gjest Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Hei! Det anbefales ikke å slutte midt i et brett med p-piller, da syklusen har lettere for å kludre seg til da enn om du hadde tatt brettet helt ut. Menmennår det nå først er slik, så skal du se at kroppen ordner seg til etterhvert. Det er bare det at det er umulig å spå hvor lang tid det vil ta Det høres ut som du har mensen ja, jeg tror det er vanlig at mengde blod og varighet forandrer seg når man har sluttet på pillen. Hadde du kraftige blødninger før du begynte med p-piller da? Når mensen går over, så er det jo umulig å spå når du får EL. Antall dager fra mens til EL varierer veldig fra person til person, og er sikker tikke helt stabilt hos deg heller i og med at dui akkurat har sluttet på pillen. Men du kan jo begynne å måle basaltemp (les mer om det på www.pernille.info), sjekke utflod, og ta EL-tester for å finne ut når EL er/var. Mensen kommer vanligvis 12-16 dager etter EL, den tiden er relativt stabil hos oss alle. Lykke til!
Gjest Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 Må bare korrigere deg - når EL er varierer sterkt fra dame til dame - noen har 50 dager fra TR til EL! Men tiden fra EL til TR (også kalt lutealfasen) er relativt stabil på 12-16 dager for alle, kanskje det var det du mente???
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 hei, dette er nesten likt med det jeg opplevde da jeg sluttet på p-plaster. (midt i syklusen)Når kroppen merker at den ikke lenger får tilført hormoner, får du mensen. Det er det samme som skjer når du slutter på et p-pille brett også ved siste pille. Kroppen bruker som regel et par dager før mensen kommer. Den mensen du opplever nå er den "ekte" mensen, og ikke en "falsk" blødning som den mensen du har når du går på p-piller. Jeg opplevde også at jeg hadde myyyyye kraftigere blødninger når kroppen min selv satte i gang med mensen og ikke den liksom mensen man bare får fordi man har 7 pillefridager pr mnd. Din syklus startet på dag 1 onsdag, og det er vanlig å beregne EL ca 14 dager ut i syklus. Det er selvsagt individuelt, men mange har 28dg syklus første syklus etter p-pille slutt da hormonene som styrer sykluslengde enda henger igjen i kroppen. Lykke til
september troll på vei;) Skrevet 15. september 2006 #6 Skrevet 15. september 2006 Hei på deg! Man får ofte mens når man slutter midt i brettet. Jeg fikk ofte litt blødninger hvis jeg glemte pillen noen dager, da jeg gikk på piller. Tror ikke det er så unormalt å få litt blødning ved sex, for da grafser man jo godt, (har hatt det også),men særlig ikke i ditt tilfelle da, siden du plutselig sa stopp på hormonene fra brettet. Var kanskje det som fikk ordentlig blødning i gang;) Nå ville jeg bare ventet til mensen gikk over. Så kjenne etter de neste ukene. Særlig rundt 12-18 dager etter første mensdag. Hvis du kjenner noe murringer så kan det være Eggeløsning. Eller så kan du jo vente til neste mens og telle dager, for å se hvor lange sykluser du har, og ta det derfra;) En syklus går fra første mensdag til første dag i neste mens. ( ca 28-30 dager) pluss/ minus. Du kan bare bli gravid ved eggeløsning, men du må ikke treffe på minuttet. Har dere sex en dag eller to før egget løsner, kan dere få klaff. Egget lever i ca 24 timer, og sæden i inntil to dager (mulig tre...ikke helt sikker).. Jeg er ikke noen ekspert, men tror dette skulle stemme sånn nogenlunde. Sikkert andre som kan forklare det bedre;) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå