Fantorangen Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Min datter på 5 uker har i dag og i går ettermiddag og kveld grått hver gang hun blir lagt til brystet. Hun virker sulten, og strekker seg etter brystet, men begynner å gråte når hun suger. Har sjekket at det er melk i brystet også. Kan det være at hun har vondt i magen, evt. får for lite melk? Er litt redd hun får for lite mat når hun ikke spiser...
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 Eller kanskje du har bare litt treg utdrivning? Prøv med ammete f.eks. eller pump og gi på flaske og se om hun gråter da også. Det kan hende det kommer for lite om gangen for henne rett og slett. Husk at gråt ikke alltid kommer av smerte. De har bare den ene måten å uttrykke seg på! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Hei! Det kan ikke være at melka rett og slett kommer litt for fort? Vesla mi gråter og protesterer innimellom, og når hun slipper taket, står det et par-tre stråler ut, og det virker som om hun får altfor mye på en gang. Når det verste "trykket" har gitt seg, suger hun fornøyd videre... Er du event sikker på om hun er sulten? Innimellom kan jeg se på klokka og tenke at hun er sulten, men hvis jeg legger henne til, kan hun gråte og protestere, rett og slett fordi hun ikke er skikkelig sulten. Hvor ofte spiser jenta di da?
Fantorangen Skrevet 15. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2006 Drikker 2 kopper ammete om dagen. På natten og morgenen spiser hun greit, og er stort sett fornøyd. Melka renner ikke når jeg stopper å amme, men når jeg "melker" virker det som det renner greit, og står av og til en stråle eller to ut. Hun spiser ca annenhver time, og virker sulten før jeg legger henne til (smatter, suger på hendene sine og alt annet...) Forøvrig bruker hun å være mer urolig på kveldene generellt, og skal helst være opp i armene og bæres rundt hele tiden...
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 Hm, det er jo ikke så lett å gi råd, men kanskje hun ikke er skikkelig sulten selv om hun smatter og suger på hendene sine? Det er jo ikke uvanlig at de spiser mer sjelden ettersom de blir eldre, og at det kan gå tre-fire timer mellom hver amming. Synes vesla her er veldig til å suge på det meste, uansett om hun er sulten eller ikke. Hvis hun går opp ok i vekt, tror jeg nok ikke du skal være bekymret for at hun får i seg nok mat. Du kan jo event. kontrollveie litt på helsestasjonen, om ikke annet, så for å roe deg selv. Lykke til :-)
maisnupp+snuppa Skrevet 15. september 2006 #6 Skrevet 15. september 2006 Ring ammehjelpen. Angrer på at jeg ikke gjorde det før det hadde gått 3 mnd.
3tettesmå Skrevet 15. september 2006 #7 Skrevet 15. september 2006 Kanskje hun bare er trøtt - og ikke sulten??? Jeg hadde en slik periode med sønnen min - jeg trodde han var sulten, men så begynte han å gråte når jeg ga pupp - etterhver skjønte jeg at han faktisk var trøtt... men det er jo ikke så lett å vite - tenkte siden du sa hun virket så urolig på kveldene
-carina- Skrevet 15. september 2006 #8 Skrevet 15. september 2006 Kan det være trøske, da? Synes jeg har lest et sted at ikke alle barn blir hvite i munnen av det... Og det er visst ubehagelig for dem å spise med trøske...
81-modell Skrevet 15. september 2006 #9 Skrevet 15. september 2006 Skriver under på humle sitt svar... Jenta mi var vel ca 6-7 uker da hun begynte å oppføre seg som ungen din. Hun hadde spist ca annenhver time, men etter en uke eller to fant jeg ut at halvparten av gangene hun nå virket sulten var hun bare trøtt. (Hadde kanskje hatt en lang økeperiode for melka som nå var over? evt. kanskje hun ikke trengte så mye i en liten periode?) I alle fall... jeg presset henne nok litt mye. Tror det er instinkt at de suger litt når de blir lagt til puppen når de er så små, selv om de kanskje ikke er sultne. Vet ikke om det er det som er grunnen, men jenta mi har i alle fall hatt mild puppenekt fra hun var ca 3mnd gammel... Klarte likevel å fullamme til 5,5mnd, men var litt pes.
Fantorangen Skrevet 15. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 15. september 2006 Kan være trøtt ja... Siden hun var så urolig, bysset jeg henne i søvn, og hun sovnet ganske fort. Spiste litt etterpå, og sovnet igjen. Kan være trøske også kanskje... Har lurt på om jeg har det, sårt å amme i starten, og brennende følelse etterpå amming. Litt bedre i det siste, men har brukt brystskjold inn i mellom (Dette er nok ikke grunnen til at hun gråter, har prøvt både med og uten). Har vært til legen (ikke min faste lege, da hun var borte), men hun bare så raskt på brystene mine, og inn i munnen til datteren min, og sa det ikke var det... Så føler liksom ikke det er helt utelukket... Skal til legen neste uke, så tror jeg får sjekket det da... Er det ikke bare å ta noen prøver? Eller?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #11 Skrevet 15. september 2006 1. Kanskje melken ikke kommer fort nok for henne? Stimuler brystvortene slik at utdrivningsrefeksen kommer i gang før du legger henne til brystet, Eller : 2. Kanskje melken kommer altfor fort, som å drikke fra en brannslange? Håndmelk litt i vasken før du gir henne, så får du ut det største trykket.
mum80 Skrevet 16. september 2006 #12 Skrevet 16. september 2006 jenta mi gjør akkurat det samme iblant... jeg pleier å prøve å få henne til å rape. hjelper ikke det ammer jeg henne liggende, slik at hun lettere sovner hvis hun er trøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå