morpluss Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Vesla på 7,5 mnd.er er ikke i form og har 39,1 i feber. Trenger jeg å gjøre noe i forhold til det, eller ordner kroppen hennes opp selv? Erfaring, er dere snille?
WP-TLogPeanut Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 Tror de fleste sier at man gir febernedsettende (paracet) ved 39,5 , men synes nesten du skal se an jenta di litt. Her gir jeg ved 39,0 for hun har veldig lav temperatur til vanlig,så hun blir fort veldig slapp ved 39 i feber. God bedring til vesla.
morpluss Skrevet 15. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2006 Tusen takk for godt svar! Hun er ikke helt utafor, så da venter jeg eventuelt til 39,5. Det er godt å vite at det jeg tror er rett, ikke er heelt uansvarlig!
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 Gutten min på 8 mnd hadde feber i to dager denne uka. Jeg ga han paracet på 39,1, for da var han veldig sutrete og hadde tydelige ubehag. En gyllen regel er bare å bruke sunn fornuft og gi de paracet dersom de virker plaget av feberen. Er de stort sett i form så trenger du ikke å gi før 39,5 eller enda litt mer. Jeg ga 125mg stikkpille da han er nesten 8 kg. Feberen gikk fint ned og lillegutt ble i mye bedre form og humør etterpå Lykke til med jenta di, håper hun blir frisk snart:)
Ranveig R Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 Dersom det "berre" er feber/slapphet som er problemet til guten vår, har eg venta til han har gått over 39.5 med å gje paracet eg og. Eg tenker som så at feberen har ein "jobb" å gjere - der er som du seier kroppen sin måte å ordne opp. Dersom han har vondt nokon plass eller er meir uttafor enn berre feberslapp, gir eg paracet uavhengig av kor høg temperaturen er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå