Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Har brystningspanel på stua, og rød vegg. Skal ha opp lys tapet, og lurer på om jeg skal lakke brystningspanelet sånn hvitkalket, eller om jeg skal velge en brunlig og gylden lakk...... Blir kanskje vel mye hvitt, med hvitkalket furupanel, og nesten hvite vegger...... Har lakkerte furumøbler ellers, mørk mørk brun ny skinnsoffa. Så, spørsmålet er, hvitkalket, eller lysbrun tonet brystningspanel???????? Det er gammel panel som jeg nå har bleket,forde den var fæl og gulnet, men nå er den mer grå......dermed MÅ jeg behandle den ,,,,,,nå, hva synes dere.?? Håper på svar selv om det er heilt utenom tema!!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Vi har akkurat kjopt hus med brystningspanel i alle rom. Vi syns dette er fryktelig stykt så alt skal bort. Men skal du beholde det ville jeg valgt mørkt.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 Jeg ville brukt hvit panellakk Da blir det litt gjennomsiktig og det er sååå fint!
Gjest Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 Ville revet panelet og tatt på en nøytal tapet og malt den i en gyllen, varm, men likvel lys farge.
vilværeanonym Skrevet 15. september 2006 #6 Skrevet 15. september 2006 jeg ville tatt panel lakk, det har jeg selv gjort. Kjempefint men det måtte 7 strøk til for å få det fint, viste nesten ikke før 5 strøket. Men da jeg var ferdig fikk jeg tips om hvitmaling og whitesprit, blande det og 1-2 strøk. dette gjor jeg på taket til lillegutt sitt rom (har gammelt hus med panel i taket) og det ble mye finere enn panellakken på stua.. og brukte bare 2 strøk på taket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå