Gå til innhold

I stedet for våtservietter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har stellebordet vårt på barnerommet pga plassmangel på badet - det er veldig vanskelig å få til stell der. Derfor er mangel på vann på barnerommet et problem, har en bolle med vann oppi, som jeg dypper kluten nedi, men må innrømme at jeg av og til bruker våtservietter fordi det er enklere. Er det noen som har noen kreative forslag til hvordan oppbevare f.eks. fuktige vaskekluter på barnerommet uten at jeg må inn på badet hver gang før stell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp mesoft kompresser på apoteket. Ha de i en beholder med vann og olje i.Ha oppi så mange at de blir akkurat passe våte.Ha gjerne lokk på.

Kjempeflott og billig!!100 kompresser for 18 kr.(samme som mange sykehus bruker på barselavd)

Skrevet

Har nok dessverre ingen gode ideer på det. Men jeg har faktisk brukt våtservietter hele tiden jeg. Gutten min er nå litt over 8 mnd. Har aldri vært sår. Så lenge de tåler det og ikke blir såre er det jo ikke noe problem. Mener jeg da:)

Skrevet

Foreløpig har det gått bra her også, men det blir jo dyrt i lengden med våtservietter også. Dessuten er det jo greit å unngå kjemikalier så lenge en kan. Bruker forøvrig Coop sine, som visstnok ikke har allergifremkallende stoffer i seg.

Skrevet

Vo brukar og Mesoftkompressar frå apoteket. Dei er billigare enn våtserveittar, og så har du fullstendig kontroll over kva det er du vaskar rompa til babyen med...

Vi har ein bunke tørre kompressar på stellebordet - og ei skål med vatn n(og ev. ein dråpe olje), så vi dyppar dei etter kvart som vi treng dei. Eg har same skåla med vatn ståande heile dagen. Og så har eg ein liten plastboks med lokk (ca 8x8x3cm) som eg har våte kompressar oppi. Denne har eg i stelleveska. Veldig enkelt og greitt :o)

Skrevet

"Vo brukar"...?? VI brukar - skulle det sjølvsagt stå!

Skrevet

Hvor har du kjøpt den lille boksen du oppbevarer de mesoftklutene? Har spurt nesten overalt, men ingen selger slike. Bruker du kanskje en vanlig Tupperware boks?

Skrevet

Ein Tupperwareboks kunne eg godt brukt ja, ein sånn liten som sikkert egentlig er berekna på pålegg. Den eg har var ein del av eit sett med 10 (?) boksar i ulik størrelse som eg kjøpte på IKEA for lenge sidan. Anar ikkje om dei er i salg enno.

Skrevet

Vi også bruker mesoft! Helt genialt :))

Spesielt når man skal ta bæsjebleier og, kan bare kaste etterhvert i stedet for å vaske klutene etterhvert. Billig er det og!

Jeg lager i stand litt vann i en plastboks, har i vann og litt olje og dynker en bunke oppi. Alltid klare mesoft til bruk (og kast)

Skrevet

kan vel ha de i en liten pose også? har våtservietter i pose i veska for å slippe å ta med hele pakka

Skrevet

Vi har også stellebordet på barnerommet, rett ved badet. Du vil ikke bære med deg babyen på badet, og vaske under vasken da. Det syns jeg er det enkleste.

Ellers så bruker vi Mesoft vi også ved behov, så støtter det forslaget.

Til den eller de som er glade for at babyen ikke blir sår av våtservietter, tror jeg det kanskje er den minste bekymringen du har. Værre er det hvis barnet ditt ikke kan få barn selv i voksen alder fordi hormonene er klusset med siden kroppen er tilført stoffer vi ikke aner farene ved.

Så våtservietter hadde jeg sluttet med. Ja, jeg vet at dette blir nevnt til det kjedsommelige, men jeg syns dette er så viktig.

Skrevet

Men Coop sine inneholder jo verken hormonhermere eller allergifremmende stoffer. Da kan de vel ikke være så farlige....?

Skrevet

vi bruker coop sine og det går så bra, tror virkelig ikke de kan gjøre noen skade !

Skrevet

Nei, akkurat de skal vel være testet som ufarlige....så vidt jeg vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...