Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Jeg og pappaen til snuppa har ikke vært sammen siden snuppa ble født, men nå er vi kaaaanskje sammen igjen. Men poenget her er at; hele tiden har jeg bevisst ikke gitt snuppa is og alt sånt usunt som jeg ikke vil hun skal smake ennå. Hun er 10 mnd nå. Pappen vet også dette veldig godt. Men nå kom det frem at han hadde latt henne smake litt is for et par mnd siden!!!!! Dette synes jeg virkelig ikke noe om, fordi han vet at jeg bevisst ikke har gitt henne det, og det er jo en grunn til det. De har vært minimalt alene, så det var en dag de var ute og trillet. Han sa han ikke gjorde det bevisst fordi jeg ikke vil det liksom, men fordi han tenkte at hun måtte jo smake når han spiste is! Hva synes dere, er det jeg som overdriver???
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 Kjenner meg litt igjen. Jeg har aldri sagt at barnet mitt ikke får lov å smake noe, men er litt bekymret når jeg sender henne til mormora si. Hun og samboern gir henne alle mulige desserter og is osv osv. Men jeg er mest bekymra for at hun skal få samme problem som meg senere, å bli overvektig... Men så klyper jeg meg hardt i armen og sier "skjerp deg", hun er bare et barn. Noen ganger må vi foreldre slutte å være så overbeskyttende. Litt kos i hverdagen må de da få, men man kan jo sette noen små begrensninger.. Dattera mi er bare 5 måneder da..
marri81 Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Synes at mamma må kunne bestemme det meste! Tror ikke pappaen gjorde d for at du ikke liker d! Jeg er helt overbevisst at barn må holdes unna sukker og sånt, men tror ikke det er farlig med en liten smaksprøve! Jenta mi er 10 mnd og hun fikk smake bitte litt av isen min da hun var 8,5mnd! har ikke smakt den siden! Det er jo gøy for de å smake noe heeelt annet enn det de er vant til! Tror ikke det kan skade henne! Men det er selvfølgelig du som bestemmer! Og det må du gi klar beskjed til pappaen! Synes jeg da....
Mirakel nr 3 :) Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 ???????????? Hvorfor skal mora bestemme det meste? Synes at faren skal være med å bestemme og ja!!!!! Han er tross alt faren!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 for meg er ikke de verste at hun fikk smake is, mer at han "trosset" meg når han vet jeg ikke vil hun skal ha det... hvis det er sånn m mange ting så funker jo dette svært dårlig!!!! jeg synes at når jeg har vært alene m henne fra starten og hun har bodd sammen m meg, at jeg da skal bestemme det meste sålenge han ikke har hatt noe fast samvær m henne. Synes han da kan respektere meg og følge de reglene jeg har.
marri81 Skrevet 15. september 2006 #6 Skrevet 15. september 2006 Det finnes forskjellige pappaer! Jeg synes at mammaer kjenner litt bedre til hva barnet trenger og hva er best for d! Sier ikke at sånt SKAL det være, finnes sånne pappaer som tar ansvar og er veldig flinke med barn - så heldige dere er! Var ikke meningen å provosere noen!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #7 Skrevet 15. september 2006 ja, synes du overreagerer. han gjorde det helt sikkert ikke som en bevisst handling for å trosse deg. og å smake litt is er vel ikke akkurat skadelig-det var jo ikke sånn at han ga henne hele isen heller..
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #8 Skrevet 15. september 2006 heldigvis likte hun det ikke! Men hadde hun likt det hadde hun jo ventet å få smake hver gang vi spiser noe, og det kan fort bli et problem. Mener ikke at en gang er farlig, men vil helst prøve å holde henne unna søtsaker så lenge som mulig.
Gjest Skrevet 15. september 2006 #9 Skrevet 15. september 2006 Gir han henne kontinuelig is eller var det bare den ene gangen? Isåfall hadde jeg ikke brydd meg om det i det hele tatt. Hun tar ikke skade av å ha fått en liten smakebit av iskrem
Anja Annonym Skrevet 15. september 2006 #10 Skrevet 15. september 2006 Hva synes dere, er det jeg som overdriver??? Anonym -------------- Ja Hs sa følgende til meg: Babyer skal få lov til å smake på "alt". Bare husk mye av det sunne, og svært lite av det usunne. Kloke ord synes jeg
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #11 Skrevet 15. september 2006 gjort er gjort, men stå på krava
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #12 Skrevet 15. september 2006 hun har bare fått det den ene gangen, men han har ikke hatt sjansen til å gi henne noe heller for han er alltid på besøk hos oss men synes det er et dårlig tegn liksom, at han skal gi henne ting så fort jeg er ute av syne!!! synes ikke det gjør noe at hun har smakt is, men mer det at det var han som gav henne det!!!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #13 Skrevet 15. september 2006 Synes ikke dette er noe å ta på vei for! Det samme skjer her av og til også, selv om vi er enige om at hun ikke skal få søtsaker. Av og til greier ikke pappan å motstå fristelsen å gi vesla en godbit, selv om hun blir helt propell av det. Det er selvsagt ikke ofte og ikke mye, så jeg ser ingen grunn til å lage vanskeligheter pga det. Selv er jeg så heldig å ha puppen å tilby. Synes pappan bør få ta denne avgjørelsen selv. Er han ansvarlig nok til å trille rundt på henne, er han vel ansvarlig nok til å vite hva han kan putte i henne?! En smule kontrollfrik kanskje? JA, jeg synes du overreagerer!
Anno Nym Skrevet 15. september 2006 #15 Skrevet 15. september 2006 Nei! Synes ikke du overdriver. Lot heller ikke mine barn smake noe før det var "nødvendig"... Det finnes mange andre sunne ting de små kan få smake...hvorfor må det på død og liv være snop/is?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #16 Skrevet 15. september 2006 Lot heller ikke mine barn smake noe før det var "nødvendig"... ---------- ......og når er det? Konfirmasjonsalder? Er det noe bedre med alt det "sunne" vi putter i ungene våre? For mye gulrøtter kan gi kreft. For mye av en sort grønnsaker kan gi overdose vitaminer. For mange appelsiner kan gi c-vitamin-sjokk. For lite fisk gir struma. osvosvosvosvosvosvosvovsovosvso i det uendlige.........
røre-røre og lille umulius Skrevet 15. september 2006 #17 Skrevet 15. september 2006 Ja,jeg synes du overdriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå