Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Hei! Vi har ei skjønn jente som blir fire mnd om en uke. Hun var stor ved fødselen, og har lagt godt på seg hele tiden. Veier nå drøye 8,5 kg, og det er mye mer enn storesøster gjorde på samme tid. Men hun er lang også da. Sp gjelder amming. Jeg har fullammet hele tiden, hun har aldri fått noe annet enn dette og en teskje tran hver dag (som hun sluker m liv og lyst!), ikke noe vann eller noe annet. Som sagt har hun lagt mer enn godt på seg, og nettene har også vært gode, dvs med lange periode m sammenhengende søvn (8-11 t). De siste tre ukene har imidlertid søvnmønsteret endret seg på natten, og vi har vært oppe i tre måltider ml kl 1200 og 0600. Hun spiser også ofte på dagen, ofte annehver time eller maks hver tredje men det har aldri vært noe problem. Oftere på kvelden/ettermiddagen. Jeg har tenkt på det som økedager, men nå har det jo vart i tre uker. Jeg tåler godt ett nattmåltid til om natten, men tre på seks timer er litt vel mye. Hun legger seg tidlig, ca 1930 for da er hun stuptrøtt. Sover til ca 0600-0700. Med mat i mellom. Ønsket har jo vært å fullamme til seks mnd, men samtidig har jeg jo et barn til som jeg skal ha overskudd til. All litteratur tar utgangspunkt i fullamming til 6 mnd men hun er jo sååå mye større enn de fleste andre barn, hun er i størrelse like stor som forrige mann var ved 6 mnd. Jeg er klar over at det er like mye modenhet av tarmer og fordøyelse som størrelse som bestemmer når man bør begynne med grøt. Men er det slik at det er like uproblematisk å fullamme så store barn til 6 mnd som de litt mindre? Har dere noen gode råd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå