Gjest Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Nå lurer jeg på om jr begynner å kjenne at tenner er på gang... Han er desperat etter å ha noe i munne, sutter på fingrene sine heeeele tiden. Han biter ikke,men suger. Og så sikler han naturligvis veldig mye pga at han alltid holder på med munnen sin. I dag har han vært litt urolig og grått også uten at jeg kan tenke meg at det er noe annet som kan plage han... Er det andre ting som viser at tenner er på gang? Hva heter det jeg kan smøre på? Er det noe annet som kan lindre plagene? Han er litt over 4 mnd forresten.
marri81 Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 Se om tannkjøttet har blit hovent... Det du kan smøre på heter dentinox NAF, bare spør på apoteket! Lykke til!
Gjest Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Tror ikke det er hovnet, ikke kjenner jeg none spisser inni der heller, men de kan vel klø lenge før de kommer ut? Håper de ikke kommer allerede, kan vel bli litt trasig med amming da...?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 Avføringen blir ofte litt grøn når tennene er på gang. Så vil du kanskje se mer kuler i tannkjøttet der tennene kommer. Og kanskje at tannkjøttet blir mer hvitt i noen områder. Frøkna mi begynte rundt 3 mnd med bitering, sikle, suge på underleppa si. Og de to første kom da hun var 5 mnd. Har begynt på ny runde nå, og ser ut som to-tre nye tenner er på gang. Du kan gå på apoteket å få Dentinox. Ellers så er det mye hjelp i en god bitering.
Gjest Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 Ok. Jeg kan smøre på Dentinox selv om jeg ikke er sikker på at det er tenner da? Det er ikke "farlig"? Nå maser jeg fælt her...
Gjest Skrevet 15. september 2006 #7 Skrevet 15. september 2006 Da skal jeg skaffe det og prøve. Takk for svar til en uvitende førstereis mor!
Aga:-) Skrevet 15. september 2006 #8 Skrevet 15. september 2006 Uff, disse tennene er utrolig slitsomme. Jeg ga gutten min kalde, våte kluter å tygge på, de lindret en liten stund. Han fikk også biteringer som hadde ligget i kjøleskapet en stund, de funker også. Selv fant han frem en tresleiv som han tygde og tygde og tygde på. Den brukte han lenge og ble tilslutt helt opptygd, så den må jo ha vært ganske grei å bruke. Dentinox lindrer nok også, men lillegutten min brakk seg så fælt av den (sikkert smaken). Puppen ble vår redning, den funker jo mot absoultt alt i hele verden:-) Lykke til, og god bedring. Vi holder nå på med runde to med jeksler, og det er like lite festlig:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå