Gå til innhold

Låse inn følelser 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp innlegget til den andre her om å låse inn følelser...

Høres ganske kjent ut..

Sliter med det samme selv pga hendelser i barndommen og hele oppveksten.

Har masse MASSE angst for folk. Hvem skulle tro det om meg.? Helt sikkert ikke du hvis du hadde møtt meg..Har "alt" hva de fleste ønsker seg; god mann, god øknomi osv osv, et ok utseende osv osv, men inni meg er det bare kaos og vondt.

Snille jenter, hva kan man gjøre for å få bedre selvtillit og selvbilde?

Har det så veldig vondt med meg selv, selv om jeg har verdens beste snilleste mann og verdens nydeligste baby.Føler at jeg ikke er noe verdt, at ingen liker meg.

Appropo låse inn følelser, er på vei til min første psykologtime nå...GRUER meg, men blir kanskje bra å velte ut alt gørret og kanskje få ryddet litt opp i det stengte mørket skapet mitt. uff...

Ble litt rotete det her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gi faen og bare la gørra velte ut hos psykologen er vel det aller beste. Og så blir det værre før det blir bedre, siden du nå tar et oppgjør med alt det ekle. Men å bare slippe hemningene og fortelle alt ("sipping" er lov), psykologen er betalt for å sortere tingene ut!

Skrevet

Ja det kommer nok til å bli en hel tsunami av tårer og snørr og alt mulig...Det er det som jeg gruer meg til, jeg har vært så opptatt av å stenge alt dette inne hele mitt liv...

Takk for at du svarte Expat:-)

Skrevet

Så flott at du har oppsøkt hjelp, da!

Noen ganger har man behov for hjelp for å få "ryddet" opp...

Lykke til! :o)

Skrevet

Hei, er jeg som skrev det andre innelgget med å låse inn følelser. Hadde vært kjekt om du fortalte hvordan det gikk hos psykologen i dag? Uansett må du ha masse lykke til!!

Skrevet

Hei!

Ja jeg er litt stolt av at jeg har klart å oppsøke hjelp, for det syntes jeg var vanskelig.

Har kommet hjem nå, og må si jeg syntes det var veldig ubehagelig å åpne mine innerste tanker og følelser for en vilt fremmed. Jeg er villig til å gi det en sjangse, men jeg føler meg helt utladet og sliten nå.

Uff...vil så gjerne bli bedre..

takk til alle som svarer på denne tråden:-)

Skrevet

Skjønner litt av det du føler...

Jeg er også "såkalt vellykket" fra utsiden...

Tror ikke mange av mine venner vet hvilke tanker jeg sliter med på innsiden. Men jeg er veldig heldig og har ganske mange gode dager som jeg klarer å glede meg over alt jeg har også...

Kan ikke være enkelt å skulle åpne seg for en fremmed. Tror nok det er litt av grunnen til at jeg har mye inne i meg, fordi jeg ikke er så flink til å dele det. (Skal jo være vellykket!)

Men jeg har veldig tro på at når du først har begynt å åpne opp, vil det bli lettere for hver gang!

Dette klarer du! :)

Skrevet

Hei.

Vil bare si at du er modig og at jeg tror du gjør det eneste rette når du søker hjelp. Hvis dette var noe som "gikk over" eller du kunne håndtere alene, så hadde du ikke hatt det så vondt nå.

Men, vit at det er ikke alltid man treffer rett terapeut, slik at skulle kjemien mellom dere ikke være den rett, prøv en annen!

Vanskelig å si om det stemmer etter bare en konsultasjon, men skulle du føle at det ikke hjellper, finn enten en annen terapeut eller terapiform.

Lykke til, håper du får det bedre, du fortjener å bare nyte og ha det bra nå!

Skrevet

Så snille dere er folkens, så gode tilbakemeldinger.

Skulle ønske folk var litt mer sånn i RL (real life). Har inntrykk av at alle rundt meg bare har det helt fantastisk med seg selv....På den annen side, det er kanskje akkurat det inntrykket jeg selv prøver å gi andre, så hvem vet egentlig hvordan folk har det..

Jeg vet at den eneste ene som egentlig kan forandre situasjonen er meg selv, for det er mitt tankesett som gjør at jeg føler slik som jeg gjør selv om jeg selvf.har mine grunner og hendelser i fortiden som gjør at jeg reagerer på ting som jeg gjør.

Hvor vanlig er egentlig fødselsdepresjoner og følger av det?

Uff som jeg hater dette angstgreiene...Det er så irrasjonelt, men samtidig så virkelig.Skulle gjerne hatt hva som helst annet, bare ikke angst.Det er også voldsomt slitsomt å måtte holde en fasade for alle hele tiden.

Skulle kanskje lagt denne tråden på et annet forum, men takk for alle de snille svarene deres:-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...