Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 http://www.haugesunds-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060914/NYHET/109140010/1010/AKTUELT Forstår ikke hvorfor denne kvinnen vil sløse bort tiden sammen med barnet sitt? Hvorfor vil hun ta permisjon før tiden? Fordi hun er sliten? Da mener jeg også at det er bedre om hun sykemelder seg delvis eller helt. Egoistisk hvis hun bare vil ha fri? Ta av tiden sammen med babyen?
VesleMeg Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 nei, men kjære deg.... Enkelte av oss har for vane å føde ein del tid før termin. Dersom vi ikkje tek ut dei tre vekene før termin misster vi dei... Då er det betre å starte permisjonen enda litt før, slik at ein får heile permisjonen. Sjølv misste eg to veker denne gangen. Ikkje det at det betyr noko for meg i praksis, for eg hadde sjukmelding i forkant av permisjonen, men det er trass alt eit anna budsjett. Og dei to første vekene er det arbeidsgiver som må betale sjukmeldingspengane, ikkje trygdeetaten - så kanskje dei såg sitt snitt til å spare litt pengar...
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Nei der tar du nok feil. Så lenge man er gravid og sykemeldingen gjelder dette betaler ikke arbeidsgiver noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå