Trollmora Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Vi må pusse opp badet, helt fra grunnen. Har noen av dere gjort det og hvor starter dere? Trenger råd for å sette opp en prosjektplan, bestille rørlegger/elektriker, innkjøp etc etc etc.....
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Er midt oppi det. Starta med å kikke litt i baderomsbutikker. Bestilte befaring fra 3 firmaer, de kommer hjem og ser over badet for muligheter og hva som trengs å gjøres. Be de ta med fuktmåler om du tror det kan være fukt i vegger el. gulv. Ett av firmaene tok betalt for å komme, men dette ville de trekke av regninga om vi brukte de. Vær noenlunde sikker på hvor mye dere KAN bruke i penger, så det ikke tar av. Kan skrive mye mer utover dette, men nå må jeg legge meg, sorry...skal prøve å huske å skrive mer råd i morgen eller helga.
Trollmora Skrevet 14. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2006 Takk for det. Vi skal prøve å gjøre så mye som mulig selv, det blir nok dyrt det òg.
Ronja65 Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Vi har to bad som skal pusses opp. Bor heldigvis sammen med en snekker. Så det underletter masse. Men han kan heller ikke gjøre alt. Noen ganger kan det lønne seg og ta kontakt med et/mange snekkerfirmaer og få mange tilbud. De har som regel en totalpakke, så du slipper ordne alt selv. Men her er det mye penger og spare med noen telefoner og ikke minst pruting. Men pass på... noen firmaer bruker utenlanske (østeuropeiske) håntverkere som dessverre ikke alltid har gode kunnskaper. Men selsagt er mange av dem flinke. I det firma som min samboer er ansatt, så er det to menn fra polen som er kjempeflinke. Men det gjelder å følge med i oppussingen, for det er mye slurv.... (samboern kommer hjem og forteller mye rart)... En god regel er at aldrig betale en håntverker forren jobben er ferdig. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 Hei! Jeg som svarte deg i går...du skriver dere skal prøve å gjøre mest mulig selv. Husk da på våtromsnormen som bør følges etc. Har inntrykk av at mange legger flisene selv, og gjør noe av snekkerarbeidet selv. Dere kan også rive badet selv, bare vær obs på hva/hvor mye som trenger rives. På alt dette er det penger å spare. Hos oss rev vi badet selv, men 'prosjektleder'/snekkeren fortalte oss akkurat hva som trengte å rives, hvor mange lag på veggen, etc. Trengte f.eks ikke hugge opp gulvet, de kunne legge nye varmekabler, membran etc. oppå de gamle flisene. Ville uansett fått flere til å komme på befaring, der får dere mye gratis tips og råd ;-) Vet at det sikkert er ganske forskjellige ting som skal gjøres på ditt bad i forhold til mitt, men bare kopierer lista for det som måtte til på vårt bad, så du ser en typisk 'liste': -sluk for separat dusjhjørne -pigging for sluk -1 ekstra punkt over vask -flislegge wc (separat rom) -kasse ved badekar 70 x 50 -varmekabel -Rupanel og gips på vegger. -Membran på gulv og vegger -Flislegging av gulv med standard flis. -Flislegging av vegger med standard flis. -Akryl i taket. -Nedforing av tak for down lights. -Gips i taket. -6 stk down ligths med dimmer -jordfeilbryter -plugging av vvs utstyr. -flytting av rør til vask på motsatt side av rommet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå