Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Barnet mitt på 3,5mnd gulper så mye. Ikke spryt gulping, men renner ut litt ganske ofte. Noen ganger når han ligger, virker det som om han ikke klarer å svelge det unna. Han begynner da å stresse og hoste desperat! Veldig ekkelt syntes jeg. Han raper også mye. Føler jeg går å skifter klær på han i ett sett. Noen andre som har det slik??
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Jepp, har vært borti endel gulping ja. Først når hun var rundt 6 mnd så sluttet gulpingen (begynte med fast føde). Belag det på mye gulping framover. Kjøp smekker og gulpekluter.
-carina- Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Min lille er bare 8 uker, da... Men her gulpes det over en lav sko... Enkelte dager mer, enkelte dager litt mindre, uten at jeg vet hvorfor. På 6 ukers sa legen at det skyldtes at han dårlig regulerte hvor sulten han var, at han spiser for mye... Vet ikke om det er hele forklaringen, jeg. Synes også han gulper når han raper, gulpen kommer opp sammen med rapen. Og når han ligger og "trykker" kommer det ofte en gulp i andre enden... Går gjerne en vaskemaskin med gulpekluter hver dag! Ikke annet å gjøre enn å le av det (og glede seg til 6 måneder!) )
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 høres ut som om noe er alvorlig gale...
-carina- Skrevet 15. september 2006 #6 Skrevet 15. september 2006 Hva slags tullete kommentar er dette??
maisnupp+snuppa Skrevet 15. september 2006 #7 Skrevet 15. september 2006 Ja, for en tullete kommentar. Mange barn gulper endel frem til 3 mnd eller frem til fast føde. Trenger ikke være noe galt fordet.
Sigbeth Skrevet 15. september 2006 #8 Skrevet 15. september 2006 Snakket med helsesøster om dette I DAG, og hun sa at så lenge det ikke er sprutgulping, men at det renner ut, så e rdet ikke noe farlig, betyr som regel bare at barnet har fått nok mat. Lukkemuskelen til magesekken er ikke helt utviklet ennå.
Sina73 Skrevet 15. september 2006 #9 Skrevet 15. september 2006 Da har du vel egentlig fått svar for jeg skulle til å nevne dette med lukkemuskelen. Hvis det er noe trøst så har jeg det på samme måte. Noen dager er bedre enn andre. Skifter body x antall ganger pr dag og ofte pysj og sengetøy etter nattmaten. Slitsomt!!
tulle15mai:) Skrevet 15. september 2006 #10 Skrevet 15. september 2006 jenta mi er også 3,4 mnd og gulpet big time!!! Hu får flaske, og nå blander jeg NESTRAGEL i flaskene, et middel mot gulping og brekkninger. det fungerer kjempe bra. helt ny verden. kan gå en hel dag med samme body'n Melka smaker like godt Prøv det!!! lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå