Gå til innhold

Hvordan får dere tid til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 barn, en på 2,5 år og en poå 5 mnd. Føler ikke at jeg har tid nok til begge, og det er spesielt storebror det går utover.

Hvordan får dere kabalen til å gå opp??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en på 2.5 år og en på 7mnd,må nok planlegges litt,nå er elstemann i bhg,så da tar jeg meg tid til ham når han kommer hjem,om ting tilsier det sånn da,men ja er vel elstemann som det går mest utover med tanke på mating,kos og stell..har heldigvis ingen problemer med sjalusi på enstemann..gullungen!!

Skrevet

Syns igrunn aldri kabalen går helt opp jeg. Men har nedprioritert vasking, rydding og igrunn det meste som har med å gjøre ting. Jeg prøver å bruke all min tid på mine to små troll, og de er med på alt jeg gjør. Om jeg må kløve ved, så er de med ut og leker. Hun største på 3 kjører trillebår med 2 små kubber, og lagrer. De rasker og de luker, vasker opp.

Har heldigvis aldri slitt med sjalusi mellom barna. Så det har gått veldig greit, selv om det er litt vanskelig for hun største å måtte være rolig når minsten skal sove. Men nå er de 1,5 og og 3.5 og leker veldig bra sammen. Som to erteris. Så nå er det litt enklere enn det var.

Men en må nesten bare sette seg ned og finne ut hva en vil med denne tiden. Vil en være mest mulig sammen med barna, eller gjøre mest mulig. Føler igrunn at folk nå fortiden føler de må gjøre og være med på så veldig mye. Jeg har ingne faste ting jeg eller ungene er med på. Besøk til venner og bekjente av og til er bare hyggelig, men det å ta det rolig hjemme. Gå seg en tur i skogen gir oss mye mer enn å styre rundt på alle mulige aktiviteter.

Men jeg syns igrunn hverdagen går ganske greit. Selv om jeg skulle ønske jeg hadde fått rekt litt mer. Fått gulvet ryddet hver kveld osv, men det er det ikke alltid jeg orker å gjøre når ungene endelig har sovna. Da er det sofaen og ett blad før jeg selv tusler til seng.

• 3 uker senere...
Skrevet

Tid :o HVA ER DET??? ;))

Jeg er alene med to på 3 og 2 år...pappan har ingen samvær, ingen familie i nærheten, og jeg studerer, gjør lekser til 2 på natta:)

Nei, klarer jeg disse 2-3 årene fremover, klarer jeg ALT!!! Og flere barn vil jeg ha...på sikt...den dagen jeg treffer Mr.Right!!

Det er lov å håpe:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...