Gå til innhold

bim-treffet på barollo den 20 sept..


IngyThing & lykkeliten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Svært så stille det er her inne nå......? Lurer på hvordan det går med de fødeklare?

Kan hende jeg ikke rekker å komme på BIM-treffet til klokka 18, men håper at møtet til mannen min blir ferdig i rimelig tid så jeg får kommet meg avgårde jeg også om noe seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei alle sammen!!

 

stille? ja, det kan du trygt si... ikke mye å snakke om tydeligvis! Neida... jeg er for tiden temmelig opptatt med begge jentene mine, Ida skal følges til og fra skolen, pluss at hun skal følges opp med lekser etc... og så er det jo lille emma da... hun trenger jo litt pupp, nye bleier, skifte klær etc litt innimellom... det viser seg at jeg har virkelig fått en gulpeunge!! fy som hun gulper! I går måtte både jeg og Emma ha fullt klesskift hele 5 ganger!!! Slikt blir det mye klesvask av... men men..vi koser oss!! Hvordan går det med alle dere gravide da? Er jo supernysgjerrig på når det skjer noe med Tonhild og Anette da... Er dere fødeklare damer?? Tonhild, lille T melder sin ankomst hvert øyeblikk,... Og Anette, siden jeg ikke har hørt noe ang deg heller, regner jeg med at du nå er et par dager "på overtid"... håper vi får beskjed når det skjer noe da...

 

 

jeg har forøvrig netopp kommet meg igjen etter min andre brystbetennelse og antibiotikakur!! fy, det er så vondt, det!! Var inne på tanken om å gi opp å amme, men neida...det gikk heldigvis over!

 

 

kos dere med en ny uke, damer! Denne uken skjer det nok store forandringer for både Tonhild og Anette... tipper dere sitter med hvert deres nurk i armene ved slutten av uken...

 

 

god kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter!

 

Siste oppdatering... Er nå fryktelig lei og det er mye jeg skulle ha gjort! Merker at ting og tang ikke funker som det skal. Vi hadde, pga meg, litt action i helga. Gjør og tenker så mye rart!

 

Min søster bor i Ski og lørdag var vi der men skulle på middagsavtale kl 1930, og etter en del turer dit vet jeg jo at det tar 1,5 time å kjøre. Jeg regnet 1 time og vi ble jo selvfølgelig forsinket. Det er liksom litt teflon inni toppen for tiden! Og bare for sikkerhetsskyld hadde vi ikke kommet oss mer enn 30 minutter på vei før vi punkterte! Har kjørt bil i over 10 år og aldri punktert før, men denne gangen... Og vi hadde handlet en del babyting og bagasjerommet var selvfølgelig fullt! Alt ut, skiftet dekk og alt inn på 10 minutter! Det kan ikke være så verst. :-) Vel... så har vi opplevd det også.

 

Men jeg har funnet ut at jeg ikke lenger helt skal stole på meg selv lenger.

 

:-) Lykke til! Og vi venter i spenning på Tonhild og Anette sine små som lar seg vente på.

 

Ha en fin uke vider.

 

Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere!

 

I dag er det min fjerde dag på overtid, og jeg tror heller ikke det skjer så mye med det første... Utrolig kjedelig å vente og vente, når jeg er så klar!!! Men ti dager til er jo fortsatt "innenfor normalen"... Jeg hadde masse kynnere i går, det har jeg ikke hatt på lenge nå. Men ikke noe vondt. Håpet at det var et tegn på at det skulle skje noe i natt, men neida...

 

Tonhild: Er du fortsatt sprek og gravid, eller kanskje du er på sykehuset nå med lille T? Tenker masse på deg.

 

Mona: Så kjedelig med to betennelser! Håper virkelig du slipper flere sånne unødvendige ting nå... (Ikke ha hendene i fryseren, har jeg hørt. Da er det lett å få betennelse...)

 

Ha en fin-fin uke jenter, så sees vi nok på onsdag! (Selv om jeg egentlig håper at jeg er på sykehuset da :-)

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais!

Joda, jeg er her fortsatt jeg... Ti dager over termin - juhu;-) MEN i dag tidlig gikk i hvert fall slimproppen og i går hadde jeg masse kynnere som kanskje var litt vondere enn vanlig? Pluss vondt i korsryggen... Så nå kan det da ikke være lenge til han dukker opp!! Snakka med mamma og hun sa at da slimproppen hennes gikk, dro de på sykehuset ikke mange timene senere. I teorien kan det jo være en stund igjen, men jeg satser på at det ikke er det.

 

Var også på kontroll i dag, og legen bestilte overtidsvurdering til meg på fredag. Han sa at fødselen mest sannsynlig ble satt i gang da, om det ikke hadde skjedd noe før det. Så JA, denne uka MÅ det skje!!

 

Er så stolt over meg selv at jeg har greid å holde humøret oppe disse dagene - er i utgangspunktet en relativt utålmodig person, så jeg trodde at dette kom til å bli helt grusomme dager, men det har faktisk gått ganske bra:-)

Og nå er jeg i innspurten - jippi!

 

Anette - satser på at vi ses på sykehuset - i morra, ok eller? Hehe!

 

Tonhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Åhhh, så spennende Tonis!!! Ja, satser på at vi treffes der i morra eller onsdag..

Jeg er like spent på denne slimproppen hver gang jeg skal på do, men har ikke sett noe til den.. Hos ei venninne gikk også slimproppen på morran, og hun fødte på ettermiddagen.

Masse masse lykke til Tonhild!! Du må gjerne sende en mld når du drar, eller ihvertfall si ifra når vidunderet har meldt sin ankomst!!

 

Glemte forresten å svare deg ang bringebærblad-greiene, men det er nok ingen vits for deg å ta det nå...

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioioioioioioioioioi!!!

 

 

så spennende!! Tonhild - du har ikke vært på nett, har du født? å er så nysgjerrig!!

 

Anette - jeg håper virkelig du setter igang snart også!! Det er uansett ikke lenge igjen... tenk så rart... o g du, det er ikke sikkert du ser at slimproppen går! Kan jo være den allerede har gått...;-)

 

send en meld eller noe når det skjer da jenter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Leste om ei annen som også "ventet" på slimproppen, men hun trodde den hadde sneket seg ut om natta, listet seg bortover gulvet, hoppet oppi do og blitt borte... Kanskje min har fulgt samme rute? He-he..

 

Må bare dele en ting med dere: (Jeg vet ikke om det stemmer, men er litt overtroisk av meg og tror litt på synske folk ..) Mora til samboeren var hos en hypnositør i går for å få hjelp til å slutte å røyke. Og den personen hadde altså sett at det skulle komme en gutt i morra (onsdag)!! Jeg vet ikke noe mer enn det, om mora til sambo spurte eller hvordan det var. Men jeg må innrømme at jeg fikk et lite snev av håp om fødsel i morra! Nei, må ikke tenke sånn- blir bare enda mer skuffet hvis det ikke skjer..... Også litt skummelt hvis det stemmer...

 

Nå skal jeg ut og rydde og vaske inni den ene gamle-bilen. (Vi har kjøpt ny bruktbil, så nå har vi plutselig tre biler i gården..) Er så godt som tom for ideer om hva jeg skal fylle dagene med, har liksom brukt opp alt. Siste utvei hvis tida står stille er en juleduk jeg har brodert på i sikkert 6 år nå. Blir aldri ferdig! Uff...

 

Men humøret er fortsatt på topp, jeg sover godt om natta og formen er fortsatt veldig fin. Snakkes!

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

 

Er fortsatt i de gravides rekker, selv om jeg hadde store forhåpninger i går... Men neida, Lille T klamrer seg fast... I dag er formen min skral - vondt i hodet og kvalm. Ringte nettopp til føden fordi jeg var litt bekymret, og de ville jeg skulle stikke en tur innom for å sjekke at alt var bra. Så nå sitter jeg og drikker for harde livet, for jeg skal ha med en urinprøve...

 

Kjenner meg sånn igjen Anette, i det å finne på ting å gjøre. I går og i dag har jeg baaaare surret - til og med begynt å legge kabal på datamaskinen, huff!! Skikkelig lavmål...

 

Uæh, skummelt hvis det stemmer om du føder i morra... Det kan jo være tilfeldig hvis det skjer, men man vet aldri;-)

 

Forresten - åssen bil har dere kjøpt dere? Vi skal også ha bil - har jo bare en liten knøttebil og en dårlig kassebil nå... Skal låne en stasjonsvogn av svigermor til vi får fingern ut... Er så vanskelig å bestemme seg for bil - er så utrolig mye å velge mellom!

 

Tonis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonis:

Vi kjøpte en veldig tradisjonell familiebil, en Passat stasjonsvogn med dieselmotor... Jeg er kjempefornøyd da, har aldri hatt så fin bil! Stor og god plass i bagasjen. Det er en -02 modell som er importert fra Tyskland. Vi har ikke råd til en bil som koster mer enn 190.000...

 

Når skal du på sykehuset? Du er vel kanskje der allerede... Jeg har lest om andre som har blitt dårlige rett før fødselen, noen til og med har kastet opp.. Fortell hvordan det gikk da, når du er på nett igjen!!!

 

Typisk min uflaks,: det pøsregnet istad da jeg sto på hodet i bilen og støvsuget- og nå som jeg er ferdig (men kliss bløt i håret og på ryggen) skinner sola!! Ja, ja...

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært på sykehuset for å sjekke at alt var bra - og det var det heldigvis:-) Fikk ikke noe fornuftig svar på hvorfor jeg er klein i dag, det er vel bare sånn det er... Får bare håpe at en tur på føden hjalp Lille T med lysten på å komme ut - hihi! Uansett fikk jeg litt akupunktur som kanskje kunne hjelpe i gang fødselen. Kjenner ikke noe forskjell nå akkurat, men... Så jeg får fortsette ventingen - juhu!

 

Høres ut som en veldig bra bil da, Anette! Vi får se hva vi ender opp med... Er i grunnen samboeren som styrer det bilgreiene - jeg har ikke peil på biler...

 

Må si du er flink til å stå på, Anette! Jeg har også planlagt bilvask, men de siste dagene har jeg stort sett bare liggi på sofaen og stura -huff! Nå må jeg skjerpe meg!!

 

Tonis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei jenter!!

Misunner ikke dere som går på overtid!! Jeg er ikke det enda, men SUPER lei!! Prøver å holde meg mest mulig i aktivitet, lager flest mulig avtaler-Det blir mye cafe om dagen :0)

På torsdag skal jeg på "barn i magen" massasje på Grand..Gleder meg VILT.

Om ikke annet sees vi imårra!! Jeg får nesten håpe ikke jeg ser dere Anette og Tone :0) (dere skjønner hva jeg mener). Jeg for min del er klar for brownies med is...mmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Er det noe liv her i dag da? Kjeder meg skikkelig nå...

 

Hvodan står det til med deg da, Tonis?

 

Her er alt stille, ingen kynnere, ikke vondt i ryggen eller magen, ikke så mye som en bitteliten antydning engang til at en fødsel er nær. (Men lille baby er absolutt ikke stille, så litt "selskap" har jeg jo...)

 

Nei, nå skal jeg sette på litt musikk og gå opp og ned i trappa!

Sees nok i kveld allikevel...

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei ja!

 

Joda, formen er vel egentlig ganske bra i dag også. Hadde litt menssmerter i natt og litt sterkere kynnere, men de gikk over gitt... Så jeg regner med at jeg dukker opp i kveld jeg også. Kjeder meg litt jeg også, men i dag har jeg faktisk fått vasket vinduer og vært litt sånn husmorflink. Da blir nok samboeren fornøyd:-)

 

I dag er jo også min menstermin så nå er det virkelig på tide at han dukker opp!!

 

Ses i kveld, jenter!

 

Tonis

 

PS: Får ikke vært så lenge på treff i dag, tror jeg, for tenkte å stikke innom et sånn jobbtreff som skal være på Gundersen. Vi får se hva jeg orker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Takk for nok et koselig treff i går! Dumt jeg måtte gå så tidlig.

 

Når skal vi ha neste treff? Forslag? Når - og ikke minst hvor?

 

Jeg er fortsatt gravid. Følte på meg at det var noe på gang i natt, hadde vondt, men det ga seg gitt. Huff!

 

Tonis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går!

 

Jeg er også fortsatt gravid. Var hos legen i dag, og har fått time på sykehuset torsdag om en uke for sånn vurdering. Kanskje det ikke blir noen baby på meg før uti oktober... Uæææ!

 

Er det tre uker mellom treffene vi har hatt?

Hvis det er det, hva da med 11.oktober? I "verste" fall kan både Mona, Heidi, Tonhild, Anita og jeg komme med vogn- så kanskje vi skal ha det hjemme hos noen? Jeg kan godt begynne, hvis jeg har kommet meg etter fødselsen. (Men litt tidlig å si noe om det nå, kanskje?...)

 

Eller så går det jo an å bare ta med bag'ene inn på Barolo, det må vel være bedre enn masse vogner med skitne hjul...

Andre med bedre forslag?

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, oktober... Får håpe du slipper å vente så lenge... Godt du har fått time på sykehuset, men får HÅPE at du slipper å gå dit! Vi får satse på at vi møtes på sykehuset i helga? Det hadde vært så BRA!!!!

 

Ja, tror det har gått tre uker mellom hvert treff, så 11. oktober høres fint ut. Enig i at det hadde vært koselig og kanskje mer praktisk og vært hjemme hos noen. Vi kan jo se det litt an hvor vi skal være hen? Jeg kan ha det hos meg også, hvis det blir stress for deg, Anette. Det kan vi jo finne ut av når vi vet litt mer:-) Men uansett kan vi jo si 11. oktober:-)

 

Tonis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 oktober er iorden for meg så lenge formen er fin :0)

Var på massasje på Grand idag da- Deilig det ja!!mmmm...

Var på cafe med ei venninne igår som hadde termin 20 oktober- tror du ikke hun fikk idag??!! Heldig for henne, men JEG ville først- tjihi. følte meg litt snytt da ja!!hehe. Var på sykehuset under en time før den lille kom. YES, jeg vil også ha en grei fødsel. Krysser fingre for dere Tonis og Annette for en snarlig fødsel, og litt for meg selv om det er litt tidlig er jeg redd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter!!

 

ser av alle meldingene her inne at dere høygravide kjeder dere litt om dagen?? He he, må vel få tiden til å gå... jeg for min del er rimelig opptatt med unge på armen eller hengende i puppen... er vel bare sånn nå en periode... Jeg er jo helt i ammetåka jeg, så jeg glemte helt bort treffet på onsdag!! Er det mulig?? ja ja, dere vil vel oppleve den tåka dere også...bare vent! 11.oktober passer bra for meg så vidt jeg vet!!

 

skal prøve å følge med litt mer på sidene her....

 

 

ha en fin kveld, og fine fødsler dere som skal føde...i natt? i morgen? eller..

 

 

;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen!

 

Tonis: krysser alle fingre for at fødselen din, hvis den ikke er igang/ over, blir satt igang i dag!

Anette: krysser fingrene for at din lille selv skal finne ut at det er tid for forandringer i nærmeste tid!

 

I dag er en "milepæl" hos meg. Det er 40 dager til termin. Tror de neste par - tre ukene kommer til å gå fort for min del. Det er så mye som skal skje i huset her. Dessuten kom Å hjem fra jobb i går og var "sjabby", så han er hjemme i dag også. Jippi, selskap!

 

Da er det på tide å stå opp ;-) Den lille har vært våken en stund nå og driver en eller annen dans der inne.

 

Bjørg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

 

Hmm, ingen Tonis her i dag? Er du på sykehuset nå tro?

 

Har egentlig ikke noe nytt å komme med fra denne kanten. Bare venter og venter og venter og venter og venter...

 

God helg til dere alle sammen!! c",)

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...