Gå til innhold

Ville dere betalt ekstra for barnehageplass om...

Anbefalte innlegg

Skrevet

det var flere ansatte på avdelingen?

I dag er det tre ansatte på 18 barn og for å dekke opp en åpningstid fra ca 0645-1700 betyr jo det at ansatte er alene deler av dagen med mange barn. Nå er jo barnehageprisen lav (iforhold til bare et år eller to tilbake...) men håpet mitt er at det kommer private barnehager på banen som kan tilby flere ansatte på jobb, men da altså til en dyrere pris. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde betalt ekstra. Iallefall når barnet er så ungt. Barn mellom 1-2år må ha mye oppmersomhet da de selv ikke kan fortelle når de fryser, er tørst eller er trøtte. I vår barnehage er det 4 voksne på 8 barn.

Skrevet

Hei!

Jeg ville betalt ekstra. En annen ting er at det ikke er lov å være alene på jobb med mange barn. Mulig de har et unntak hvis det er flere avdelinger og andre voksne på andre avdelinger, men dette er noe du burde sjekke opp. Hvis dette i tillegg er snakk om en 0-3 års avdeling synes jeg det er temmelig graverende med så lite personal!

Skrevet

Bare en liten kommentar..; at de er færre ansatte på morgenen og på ettermiddagen ser jeg ikke på som noe problem, da det også er færre barn der da.. Noen leveres seint og noen hentes tidlig.. Om jeg hadde betalt ekstra vet jeg ikke enda, har litt for liten erfaring som barnehagebarnforeldre enda (2 uker)..

Skrevet

I bhg der sønnen min går er dem en voksen om morgenen frem til 08.30.. Men dem er ikke mer en rundt 6 unger der så tidlig... De fleste kommer rundt 0800, da setter dem seg til bords og spiser frokost.. Når dem er ferdig med frokosten kommer en ansatt til. Og en time etter der kommer tredje mann.. Dem er tre voksne på 12-15 unger.. Og jeg ser att ungene har det helt topp.. Det er blandet avdeling, yngste mann er 19 mnd.. Menjeg ser ikke noe problem.. Tror ikke det er noe vits i flere ansatte der...

Skrevet

jeg har det helt topp:0)

barnehagen sønnen min går i er helt ny, og de har kun 17barn på det meste, og de er 5 voksne:0) helt supert., kun 3 barn ber voksen.

Skrevet

Nei det ville jeg ikke.

Hva vi betaler nå som privatpersoner har ikke noe med hva de i barnehagen får inn å gjøre, for nå som det er kommer en makspris får de mere i statstøtte og det er klare regler om hvor mange voksne de skal være pr. unge i de forskjellige årsklassene.

Skrevet

Ja, jeg hadde gladelig betalt for å få et godt nok tilbud til min sønn. Jeg synes det er alt for lite med tre ansatte på 18 barn, og det er dessverre mange barnehager som sliter big time med personalknapphet.

Skrevet

HI her. Jeg ser barnehagen fra innsiden siden jeg jobber og har jobbet i barnehage i mange år. Samtidig har jeg barnet mitt i barnehagen. Særlig på avdelinger med barn fra 0-3 år kreves det masse og tre ansatte på 9 barn er lite (herregud, det vet da vi som har små barn... :-/ )

Jeg skulle virkelig betalt mer om jeg kunne fått mere personal på avdelingen! Kanskje jeg skulle starte for meg selv? :-)

Skrevet

Ja det hadde jeg gladelig gjort. Har selv jobbet i bhg, og vet hvor stressende dager der kan være. Er litt redd for å sende småen på 14 mnd i bhg, tenker på at de umulig kan klare passe på om han putter småting i munnen (noe han gjør HELE tiden). Snakket med en førskolelærerpå jobben forrige dagen, på helgejobb, hun var helt utslitt etter innkjøringsfasen med alle de nye barna. Alle foreldrene har så mange krav til de ansatte for sine unger at hun visste ikke om hun klarte huske alt engang.

Skrevet

Oj! Tre ansatte på 18 barn kan vel ikke være lov???? I barnehagen til eldstemann er de tre på åtte barn! En av de tre bruker også noe av tiden til kontorarbeid, men de er aldri mindre en en voksen på fire barn!!!

Ja, jeg ville heller betalt mer for å få flere ansatte hvis det bare var tre voksne på 18 barn, herregud!

Skrevet

3 voksne på 18 barn er helt vanlig på avdeling for de større barna. Det er regler for dette, og det er minstekravet. Er det fler voksne, er det kanskje fordi det fins barn med spesielle behov på avdelingen..

Skrevet

Da forstår jeg det litt bedre, barnehagen til eldstemann er barn 0-3 år, hadde vært litt ille med 3 voksne på 18 barn da:) Men hvor gamle er barna på disse avdelingene?Er de fire-fem år er det kanskje ikke så galt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...