Gjest MMJ Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Jeg er arbeidsledig. Men i dag fikk jeg en jobb, men det innebar å jobbe 12 timer lørdag og søndag hver 3 helg. Jeg har INGEN som kan ta tulla så lenge når samboeren min er borte på jobb (fortball). Så jeg ringte Aetat og sa jeg måtte takke nei til denne jobben, og da fikk jeg beskjed om at de kuttet dagpengene mine 2 mnd!!!! Etter å ha roet meg ned, og sluttet å gaule... så kklarte jeg ringe arbeidsgiver og fortelle dem jeg ikke kunne ta jobben og at jeg var veldig lei meg for det og på toppen av det hele mistet jeg dagpengene mine 2 mnd. SÅ da han, jeg ringer deg om litt... ... og så ringte han, JODA, jeg slapp å jobbe helgene!! Fantastisk egentlig.... Men.. jeg er så redd for å begynne å jobbe!!!! Dette er bare en vikar jobb som varer MAKS til jul! Har jobbet som vikar på barneskole, men dette er en helt annen jobb.... Nå prøver jeg å ta meg sammen, det er jo HELT normalt å jobbe, alle gjør jo det! Egentlig er det en perfekt jobb, fra 0700-1500!! Det er jo masse av dagen igjen til tulla da, og helgene har jeg med henne! PLUSS at jeg nå begynner å opparbeide meg disse 6 av de 10 siste mnd man må jobbe for å få fødselspenger :0) Jeg må skjerpe meg, vet det, men det ert vanskelig!! Føler på en måte jeg nå "må" løsrive meg fra tulla, noe jeg overhodet ikke føler meg 100% klar for... Noen som kan sette meg litt på plass her, hehe... Skjønner ikke hvorfor jeg ikke hopper i taket egentlig, det er jo dette jeg har ønnsket hele tiden!!
Mille** Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Skjønner godt hva du mener! Hoppet i taket av glede når jeg fikk nytt vikariat på min gamle arbeidsplass, var sååå glad for at det ordnet seg. Men jo nærmere jeg kom startdato, jo mer gruet jeg meg. Har begynt nå da, men snupp har vært syk hele tiden siden jeg begynte, så jeg har liksom ikke fått følt på det hverdagsstresset enda med levering i barnehage og sånt. Trives godt med å jobbe, men kunne absolutt tenkt meg redusert stilling, hun er for liten til å ha full plass syns jeg... Løsrivelsen er tøff ja, men må man så må man! ;o) Lykke til i ny jobb, går sikkert kjempebra! Du er forresten kjempeheldig som har så super arbeidstid, jeg jobber skift og hver 3. helg, DET er slitsomt!!!
Gjest MMJ Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Ja, jeg VET; jeg må skjerpe meg! men det er jo ikke så lett da....
Mille** Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Nei, det er ikke lett, du har helt rett i det, det er tvert imot kjempetøft!
Gjest MMJ Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Ja, tøft er det. Men ser faktisk litt lysere på det nå... utrolig nok.. kremt... Litt tøft å innse at jeg MÅ bare gjøre det på en måte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå