Gå til innhold

Hull i ørene

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva synes dere om å ta hull i ørene på en 6 månders baby?

noen som har tatt hull i ørene på babyene sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være ærlig. Jeg synes ikke det er pent, og jeg synes det er ganske så unødvendig med tanke på infeksjonsfare, allergi osv..

Skrevet

Du kommer til å få masse kritikk nå!

Skrevet

Jeg synes det er totalt latterlig! Babyer og små barn må få være små, og det er ikke naturlig med øredobber på bebiser!

Skrevet

Nja.... synes det spørs litt jeg da. Det finnes mange land og kulturer der dette er helt vanlig og da er det en ting. Men synes det kanskje er litt rart på barn av norske foreldre. Blir nesten som at ola og kari kaller ungen sin for Cho-Lin hvis dere skjønner..?

Skrevet

Jeg syns ikke noe om dette:( de er jo små og det er jo ikke de som bestemmer

Skrevet

hm har ikke dette vært oppe før og skapt masse reaksjoner ,men det er din baby og du bestemmer jeg for min del synes att det er vell overdrevent med hull i ørene før de er iallefall 4 år ,men det er min mening

Skrevet

Jeg er i mot det... og da mest fordi det gjør veldig vondt. Tenk å utsete en så liten en for noe sånt da, bare fordi vi voksne vil "pynte opp litt". Til slutt, jeg ville reagert dersom jeg så en baby med hull i ørene. Uansett kultur og religion tror jeg. Igjen, fordi det er smertefult og kan være det i lang tid fremover.

Skrevet

Synes det er helt forfærdelig unødvendig, Barn trenger ikke få det før de spør etter det selv!!

Skrevet

Min er 7 mnd nå. hun fikk hull i øre når hun var litt over 5 mnd.

Og nei, det var ikke vondt fordi at det ble bruk vedøvelses salve i ørene. hun merket ingenting då eller senere.

Det er mer fare for infeksjon hvis dette blir gjort når barne er stor og pluke på det. Tenk om de er i sandkasse og tar i ørene for eks.

Skrevet

Jeg syns ikke noe om at så små barn får hull i ørene. Hvorfor skal de ha det, liksom? Maren får ikke før hun har fylt 6 år, og jeg venter gjerne enda lengre mtp. at barn lettere kan utvikle nikkelallergi jo tidligere de får hull i ørene (..har jeg lest..) Selv var jeg 8 før jeg fikk lov å ta hull.

Skrevet

Jeg tok hull i ørene på alle mine tre jenter tidlig. (før fyllte 1 år)

Som frisøren sa til meg : jeg skulle ønske flere tok i den alderen, de får mindre vondt pga mindre brusk i øreflippene, dessuten er fare for infeksjoner OG allergi mindre!

Det verste er å ta på barn mellom 2-6 år omtrent fordi de da ofte ender med å få tatt kun i det ene øret.

Skrevet

Det syntes jeg tulla skal få bestemme selv. Men den dagen hun har lyst skal hun få lov =0)

Skrevet

Da tror jeg du trenger å ta en alvorsprat med frisøren å si att det ikke finnes noe brusk i øreflippen =0). Det er også like stor fare for infeksjon og allergi som for større bare så der tar hun også desverre feil.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen vil stikke hull i babyen sin. En baby har ikke behov for hull i ørene på noen som helst måte!

Skrevet

føler dette ser for dumt ut spør du meg!!!! minner meg om de "modellbarna" i usa, sminket og stylet ser ut som "minivoksne" jo!

neste skritt er vel lebestift og maskara.....

Skrevet

Hull i ørene er vel ganske uskyldig. Før dattera mi ble født, tenkte jeg også å ta på henne fordi jeg husker hvor mye jeg ønsket meg det når jeg ble større, men ikke turte fordi det var vondt. Men da dattera mi skrek så grådig da hun fikk 3mnd-vaksinene sine, ombestemte jeg meg litt. Fælt når hun gråter av smerte.

Men som en annen skrev her, så er det kanskje mindre vondt pga mindre brusk nå når de er små. Synes ikke hull i ørene er så ille jeg, er da mye verre ting folk gjør mot barna sine..

Ikke sammenlign med modell-barna og sånn.. Huff, det er vel å ta det litt langt? Hull i ørene er en uskyldig ting,

synes jeg...

Skrevet

Jeg jobbet en stund på en gullesmed der vi tok hull i ørene. En dag kom det inn en familie på 3. Datteren deres var bare noen måneder gammel og de ville vi skulle ta hull i ørene hennes. Vi nektet å gjøre det på henne! Det er jo ganske egoistisk av foreldrene, det er jo de som vil det. Og det er den stakkars lille bebissen som får vondt!

Skrevet

Å hjelpe meg...neitakk... Tenk så ekkelt det må være å sove med øredobber når du er så liten da, jeg liker det ikke nå eller jeg!

Nei, jeg ser ikke vitsen egnetlig, hvorfor ikke bare klistre på slike klistreøredobber? De er jo fine de, og helt smertefri!

Skrevet

Er det vondt aa ta hull i orene??

Jeg har hull i begge mine og kan ikke huske at det var vondt i det hele tatt.

Kanskje jeg er en skikkelig toffing??

Folk faar gjore hva de vil og unger er fine med eller uten hull:)

Skrevet

Om det er vondt?! Ulik smerteterskel har vi alle, men det er vel ganske vanlig at folk syns det er vondt å stikke hull i seg selv vil jeg tro...

Gråt babyn din når den fikk vaksine moppie? Da fikk den hull i låret...

Skrevet

Helt unødvendig spør du meg!

Tror ikke det er mange frisører/gullsmeder som vil ta hull i ørene på en liten baby. Vent til de kan spørre selv!

Skrevet

I øreflippene finnes det ikke brusk...

Skrevet

Det var ikke mye han graat og det er da forskjell paa aa ta hull i orene og aa ta vaksine.

Tok du BCG paa skolen? Det er ikke vondt aa ta sproyte men aa faa sproytet inn stoffet kjennes litt.

Maa vere skikkelige vikinger min sonn og jeg:)

Skrevet

Finnes jo sånne små "diamanter" med lim bakpå da, som man kan sette på ørene til barnet :)

Litt enig med at det handler mest om at foreldrene liker det. Men jeg husker hvor redd jeg var for å ta når jeg ble større, og jeg som hadde SÅ lyst. Da husker jeg at jeg ønsket at mamma hadde tatt det på meg når jeg var baby. Men men... Alle har forskjellige meninger.. Og godt er jo det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...