Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 eller er det jeg som er litt overfølsom? sist jeg var hos svigerfar og kjærringa hans.. så antyda d at babyen min var tynn og jeg ikke ga han nok mat.. antyda mer eller mindre at jeg var en dårlig førstegangsmor som ikke kunne noenting.. nå 6uker senere skal vi dit.. å j fikk beskjed om at jeg ikke behøvde å ta med noe mat til tassen fordi de hadde kjøpt flaske og nan.. jeg gir ltt nan til han noenganger men det veit ikke de.. tassen er 3mndr.. syns det var litt frekt jeg.. akkurat som at de måtte kjøpe mat til babyen sånn at han ikke sulta ihjel liksom.. aaaaaaargh
miss jones Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Det synes jeg var frekt. Tror jeg hadde blitt utrolig lei meg om noen hadde sagt sånn til meg. Hva sier pappan da? Dersom babyen din er spesielt tynn, hadde de sagt i fra om det på helsestasjonen. Da hadde de gitt deg råd om hva du skal gjøre.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Kjempedumt å si noe sånt, det gjør oss ammende mødre bare stresset noe som kan gå utover amminga..... Håper du ikke tar det høytidelig, men stå på ditt og ha tro på deg selv. De aller fleste mødre har nok melk, og babyen regulerer dette selv! Ta en tur på helsestasjonen og vi babyen, og ta med veiekortet til svigerfar og mor, så får de se det selv. Selv har jeg ei mor som sier at jeg må gi tillegg til babyen, selv om han er stor nok.... Jeg blir rasende, og sier i fra om at jeg klarer å gi babyen nok mat selv!
Dano Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 JA det er frekt som fy. hadde gitt dem klar beskjed at om de ikke slutta å blande seg, kommer du ikke på besøk m babyen.
firemerkersmør Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Spørs jo hvordan det ble sagt, men husk at de fleste mener ting godt. Kom kanskje litt feil ut.
snart 4 barns mamma75 Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 herregud jeg hadde blitt forbanna ,dette var ufordragelig og frekt ja.lykke til da med besøket
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Ja det syns jeg var veldig frekt!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 Du kan jo bare si ifra at du fullammer, så akkurat nå så har du ikke behov for Nan, men at det kan være greit å ha når babyen blir litt større. Hvis det da blir sagt noe mer om at babyen er tynn og at den får for lite mat så får du bare opplyse om at den følger vekstkurven sin helt fint, og at du fullammer i samråd med helsestasjonen. Hos oss så synes svigers at det er artig å ha eget utstyr til vår baby. De har kjøpt inn tutekopper i fleng, klesskift, tepper, osv. De ville tilogmed kjøpe en reiseseng sånn at vi skulle slippe å flytte på vår reiseseng... Hallo, det er jo en REISEseng Vi får hele tiden beskjed om at nå trenger vi ikke ta med ditt og datt når vi kommer, for det har de kjøpt inn allerede... Du får heve deg over kommentaren du har fått, og hvis det skulle komme flere småfrekke kommentarer så får du bare gi grei beskjed om at du er babyens mor og at det er du og pappaen som bestemmer.
Mandalas Skrevet 14. september 2006 #9 Skrevet 14. september 2006 Det var jammen frekt ja!! Jeg fikk kommentarer motsatt vei jeg da.. Snuppa spiste masse og var god og rund. Det var alltid "skal du gi mat nå igjen? det er ikke sikkert hun alltid er sulten," osv.. Veldig leit at andre skal bry seg slik!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå