Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Når man tar disst "knipeøvelsene",,,,,,, er det da like enkelt hele tiden, eller blir det værre å klipe igjen når man er i gang eller like før.? Har ikke hatt problemer før, men de siste dagene er det på en måte tyngre å få til å klipe att!!! Hodet er festet, kan jo ha noe med det å gjøre, men håper på svar, i og med at jeg er redd det blir før tiden....
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 dytter opp denne her.. lurer på det samme
fikk gutt i september Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 På sykehuset sa gynokologen min at man ikke skulle knipe på slutten av svangerskapet (var da i uke 37).
pastasalat Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Hei, synes det var bra spørsmål jeg..:-) Vi snakket faktisk om dette på gravid-treningen jeg går på i forgårs. Treningen ledes av to fysioer som har videreutdanning innen emnet og har jobbet på føden, har til og med en gravid jordmor på kurset så der får vi svar på ting! De sa ang knipeøvelser at det blir tyngre og tyngre jo lenger man kommer i slutten av svangerskapet fordi det naturlig nok presser ned mot bekkenbunnen med større og større vekt. Derfor blir det vanskelig å knipe og på tross av iherdig kniping i månedsvis kan det likevel også komme noen dråper i enkelte tilfeller fordi kontrollen blir dårligere. Vi snakket om dette fordi noen på kurset ble litt demotiverte siden de knep og knep og det bare ble tyngre og de følte de "lakk" litt. Det er helt normalt at det føles tyngre! Men knipingen er bra og gjør at bekkenbunnen din er mye sterkere enn om du ikke hadde knepet + at det gjør at du mye lettere får tak i disse musklene etter fødselen. Så fortsett å knipe og masse lykke til med fødsel, baby og tiden etterpå!! Håper det var svar på spørsmålet ditt:-)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Og trent muskelatur er mere tøylig enn utrent. Så hvis du har god muskelatur så har man mere kontroll og dermed blir det også mindre rifter under fødselen visst nok. Logisk egentlig )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå