Gå til innhold

Fullammer...men ha mme på lur likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å ha mme på lur så jeg kan ta meg en tur ut med venninner eller til legen/frisøren/fysioterapi uten å måtte ha med snuppa? Hun er 1,5 mnd... sånn at noen kan sitte barnevakt? Hun tar flaske uten problemer, men jeg synes det er et ork å pumpe selv 10-20 ml, hadde vært godt å slippe å pumpe ut et helt måltid... :)

Med andre ord: gjør det noe å bruke mme som "krisemat"???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør ingen verdens ting.

Pleide å gjøre det jeg også , for når jeg skulle pumpe til jeg måtte bort (hadde timeavtaler så mamma måtte passe min. en gang i uka) ble det alltid stressende,måtte få ut liksom,så det kom jo bare noen dråper.

Skrevet

jeg er enig med deg, Synes det er et slit med pumpinga. Jeg har ingen dårlig samvittighet for at jeg gir mme de få gangene jeg er ute en tur uten henne. Hun får bare morsmelk når jeg er hjemme.

Skrevet

Går sikkert greit med mme, men du bør vel pumpe ut det måltidet som du hopper over likevel for å opprettholde melkeproduksjonen???? Synes det er greit å pumpe ut litt om morgenen og fryse det. Etter noen omganger er det nok til et helt måltid. Hvis det er for vanskelig å få ut mer enn noen dråper, kan du spørre legen om resept på nesespray med ammehormon (tror det heter syntocinon eller noe sånt), da kommer melken strømmende! For meg er det nok å tenke på amming for å få utdrivningshormonene til å virke...... men det kan ta noen minutter. Ingen vits i å bruke pumpe hvis ikke det er i gang!

Skrevet

Neida det går fint det:)

Men sjekk om hun liker mme først da...

Skrevet

Jeg har hele tiden hatt det. Gir litt mme med litt tran i på kvelden er den letteste måten jeg fant ut att tulla ville ta tran. Har nok melk og fullammer resten av dagen.

Skrevet

Det kan du med fordel gjøre.

Husk å gi flaske og mme inni mellom, slik at hun blir vant med det. Tabba meg ut der. Gullet tok flaske og mme når hun var 6 uker. Prøvde igjen når hun var 5 mnd, ikke sjangs i havet!

Skrevet

Det hadde jeg fra Brage var ca 1mnd gammel. Mye fordi han hadde kolikk og mye fordi han da la litt lite på seg, så HS sa at jeg burde ha mme som tillegg, slik at han fikk ekstra næring. Jeg ble også uvenner med pumpa, så da var det godt å ha en pakke med Collett i skapet. Og han har også overnattet hos mormor noen ganger, samt at jeg har hatt et par venninnekvelder, og da har han blitt matet med mme på flaske. Har vært kjempekjekt å kunne gjøre det sånn. Og det har vært veldig fint nå for nedtrapping i amminga, siden jeg snart begynner i jobb igjen, og har 2 mil reisevei hver vei, og å ta ammefri blir da uaktuelt, så nå får han pupp kun morgen og kveld, og får mme resten av dagen, sammen med fast føde. (Brage er nå 8,5mnd gammel).

Så ja, jeg syns det er lurt å ha mme på lur...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...