Gå til innhold

Mor og stemor her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 barn selv og en stesønn.

Mor hans er så langt borte....i hode.

1. Vi skulle på ferie og mor som har omsorgen må ordne pass.Jeg sa i fra 4 mnd før. 10 dager før ordner hun dette og det ender med at vi må ordne hastepass grunnet passet har ikke kommet.

2. Pga ferie måtte barna ha permisjon fra skole.Jeg ordnet permisjon til 2 av barna mine sa i fra 4 mnd før, det hele ender med at jeg 7 mnd gravid stesser rundt som ei huggærn høne siden mor ikke har ordnet dette og jeg må dra på skolen hans og snakke med lærer og div og ordne dette.OG skolen godkjente min signatur....? (sier litt)

Jeg blir så sliten av det menneske noen ganger så mye hele tiden og jeg føler jeg er mor hannes også greit i og for seg men jeg har 3 barn her hjemme som også krever sitt og ikke lett å strekke til alltid er bare så sliten.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Jeg og min mann har 2 barn hver fra før av og så har vi 2 barn sammen. Vi har vært nødt til å ordne med alt for dem hele tiden. Moren gidder ingenting. Ikke tar hun dem til legen, det må vi ta oss av når de kommer hos oss. Vi var nødt til å ordne med bankkort for dem da de ble 13 og kunne få det. Den ene jenta bor fullt hos oss og har trappet ned besøkene hos mor ytterligere så hun er der 4 netter pr. mnd. Den andre jenta er hos mor annenhver uke. Hun går som oftest ned 3-5 kg hver gang hun er der. Ingenting blir fulgt med, og i tillegg har hun nettopp fått diagnosen ADHD i en alder av 15 år og 9 mnd. Mor har alltid sagt at det ordner seg og at hun ikke kan se at hun sliter i den grad vi andre i familien alltid har gjort. Jeg blir gæren snart. Og oppi det hele presterte mor og hennes søster å melde oss til barneværnet!!!!!!!!!!!! Vi som alltid har stilt opp for og hjulpet disse ungene på beste måte. Grunnene deres var helt utrolige, det var all verdens rare unnskyldninger. Bla.annet at de måtte pakke gymbagen selv. Det er nå 1 1/2 år siden, men det sitter i enda selv om barneværnet ikke hadde noe å utsette på oss så slipper ikke dette taket. Det er nesten som om at de vil gjøre alt for å få tatt meg og faren, og så er det egentlig det omvendte. Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal være så vanskelig. Mine 2 barn fra før har sin far 60 mil unna og vi samarbeider mye bedre enn de 2 vi har i nærheten. Det har aldri vært sånnt noe mellom oss liksom. Men noen klarer bare ikke å la vær.....de tror de er så mye bedre enn oss. Jentene til min mann er tvillinger og hun ene er frisk og rask som 15-åringer flest, men hun andre henger veldig etter pga. sine svakheter. Moren til disse to forskjellsbehandler dem hele tiden, og hun friske får hele tiden beskjed om at hun lyver og er urettferdig. Søsteren din trenger meg mere enn deg sier mor. Hun kommer ofte gråtende hjem til oss fordi at hun heller ikke denne helgen fikk tid sammen med moren alene, for da slo søsteren seg vrang og det er ikke helt bra. Dermed bruker heller mor mere tid med hun syke igjen. Nå skal det sies at hun syke som jeg sier her greier seg veldig fint alene, det er bare det at hun vil ha mor for seg selv og vet hun får bestemme der.

Uff, dette ble mye klaging og rotete skrevet. Håper du skjønte noe av det her, ellers er det bare å spørre. Her kan ikke jentene ha med klær fra far til mor engang, for da kommer de bare tilbake med fæle klær som de ikke vil bruke mere også må vi kjøpe nytt.

Jeg er nå gravid i 15. uke og føler at det allerede begynner å bli tungt.

Skrevet

Har ikke sin stesønn en far???

Kan jo ikke være nødvendig at du skal stille opp og ordne alt hele tiden. Jeg hadde iallefall satt ned foten. Vet godt hva du snakker om, men tror det er litt slik med biomødre. Jeg har følelsen av at hun er sjalu eller misunnelig på samboeren min. At han har funnet seg godt til rette i livet igjen etter samlivsbruddet, selv om de var enig om det og selv om hun har ny samboer, så gjør hun alt hun kan for at han skal få dårlig samvittighet og at ting skal gå "skeis". Jeg har satt ned foten og sagt at hvis ditt og datt ikke er med, så er det ikke med. Hun innser vel til slutt at det er barna det går utover..... selv om det er synd. Et eksempel på det er at hun en gang samboeren var å kikket på fotballkamp, og barna skulle være med hit etterpå, ikke sendte med de andre sko enn fotballskoene...og en ekstra joggedress. Enda visste hun at vi skulle i bursdag dagen etter. Det gamleste barnet ringte mora å sa ifra, mor mente at far skulle komme å hente utstyr. Jeg blånektet og enden på visa var at vi dro i bursdag i joggedress og fotballsko!!!! Hun piller ikke meg på nesa lengre!!!

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener og denne moren har også 2 andre barn og jeg hører hele tiden om forskjellsbehandling der også......!

Jeg ser understående spørr ang far og jo han har det. Han er en flink far men må bemerke det at "helgepappaer" ikke tenker på slike praktiske ting som oss hverdags mammaer/pappaer. Sånn som at han aldri har med deg skift hit.Har sagt det 1000000 ganger til min samboer men du vet...mannfolk..... Jeg gir f... i det nå for da får de bare dra å hente klær. orker ikke kjøre hode på det lengere.

Når det gjelder ting som er viktig må jeg jo bare.Han er 12 år og når mor glemmer ting hele tiden i skolesammenheng og slikt må jeg jo stille opp,han er jo et barn. Men min samboer har fått hørt, det skal jeg love deg.

Men også er det det at min samboer jobber mye og jeg går hjemme så når hans sønn ringer å trenger noe til skole,lege,optiker og div må jeg jo stille opp,slik er jeg bare av natur og jeg er jo gla i gutten.

Men må si at det er litt trøstende å dele slikt med andre erfarende grunnet at mine venner ikke er i en slik situasjon.

15 uka ja gratulerer da,vi planlegger en til vi også.

God helg og klem

Skrevet

Ja og må bare ta med et eksempel her.

Min samboer jjobber mye men de dagene hans sønn kommer hit pleier han å organisere,hvis han spørr går det greit.MEN noen ganger har jeg også som 3 barns mor andre ting på timeplanen...ikke sant.

Da kan min samboers x være kapabel til å ringe å si at hans sønn ikke føler seg velkommen hit grunnet til at jeg kanskje ikke får hentet han og at han er nødt til å vente på sin far.Men dette vet jeg er noe hu spinner opp ikke han, men blir bare så oppgitt for hun skal utad være så bra på alle områder, men det er hu som har vært innlagt på psykriatisk ikke jeg......!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...