Ejlis Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Hei. Lille vennen er snart 8mnd. Jeg ammer og han spiser grøt til frokost, litt middag og grøt til kvelds. Han vil omtrent ikke ha pupp på dagen, bare om morgning og før leggetid. Gav han litt mme nå, og da drakk han 80ml etter at han hadde spist grøt. Bør jeg gi han litt flaske på dagen? Er vel litt liten til å bare spise mat og drikke vann hele dagen? samme som skravle
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 er det ikke mm eller mme i grøten da? da skulle det vel holde at du ammer morgen og kveld, barnet får jo i seg mer melk enn bare morgen og kveld da. de fleste jeg vet om ammet ikke mer enn deg da barnet var 7-8-9 mnd.
Ejlis Skrevet 14. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2006 Hei. Står ingenting om at det er det på pakken.. Tilsetter bare vann. Det blir jo anbefalt å amme eller gi mme til barnet er 1år... så lurer sånn på om jeg skal gi flaske på dagen eller om det er nok med mm morgen og kveld? Noen som vet?
Expat Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Er det en hel haug med ingredienser i grøten (innholdslisten er laaaaang) så er det melk i grøten. Og da teller grøtvæsken med i regnestykket!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Såvidt jeg vet er det mme i grøten som du blander med vann, hvis du bruker f.eks. nestle eller småfolk sine grøttyper. Da regner du den væsken du har i grøten inn i den totale mengden melk barnet får i løpet av et døgn. Slik fikk jeg beskjed om å regne med mitt forrige barn, for å holde styr på hvor mye mme hun fikk i løpet av et døgn (måtte slutte å amme da hun var 5 mnd).
MintCondition Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Hei! Jenta mi er også 8 mnd, og jeg spurte helsesøster om det samme. Jeg har nemlig begynt å studere igjen på heltid, og mannen er hjemme på dagtid med lillemor. Dårlig med pupp da, kan man si Vel, helsesøster sa at såpass store babyer ikke trengte noe mer melk, utover pupp morgen/ettermiddag/kveld...da jeg spurte om mannen burde ha med seg mme på tur, evnt at jeg burde pumpe så han ga henne på flaske. Så her går det i vann til måltidene, og pupp om jeg er her
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Hei. Gutten min er 8 mnd. Og ikke interessert i pupp lenger. Han vil bare ha pupp om morgen, så det er den eneste gangen iløpet av dagen han drikker mm somregel. Jeg prøver enda å få han til å ta puppen på dagtid eller kveldstid, men han nekter somregel, og blir sint. Jeg var veldig i tvil på hva jeg skulle gjøre. Han fikk fra før av 2 store grøtmåltider (på 2 dl. vann), 1 middagsmåltid og frukt. Jeg begynte etter hvert å gi han mme 2 ganger iløpet av dagen. Men bare vann til grøt og middag.
#gurimalla# Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 Hei! Jeg har en jente på 8 mnd og dette er hva hun får i løpet av en dag: Før frokost: mm Frokost:grøt Lunsj: brød + frukt Middagsmat Kvelds:grøt + mm Hun drikker vann til alle måltidene + at hun får litt mm når hun skal sove dupp. Dette er mer en nok melk sier hs til meg. For tuppa her drikker nemlig ikke mme... Hun nekter. Har aldri fått i henne mme, og hun har aldri tatt flaske. Sta og egen liten tuppe det her skjønner du.... Så jeg tror ikke du må være redd for at han får i seg for lite melk. Som de andre her sier, det er melk i grøten også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå