Gå til innhold

Jeg er så innmari itvil....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...om jeg skal legge snuppa ,4mnd, på eget rom. Hun ligger veldig urolig om natta og jeg sover gjennomsnittlig 2-4 timer per natt. Når jeg nå har gjort dette i 4 mnd kjenner jeg at det nå snart er på tide med litt mer søvn på natta.

Men hun er jo så lita enda stakkar....ammer henne 2-3 ganger på natten, men ser det ikke som noe problem å gå inn på naborommet for dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke noe negativt med å legge henne på eget rom. Hvis det fører til at dere begge sover bedre så hvorfor ikke? Jeg har kommet til å gjort det for lenge siden har det ikke vært for at vi ikke enda har noen ledige rom i huset. Vi holder på å bygge et nytt soverom nå. Jeg gleder meg til hun skal flytte (hun er 7 mnd), da kan jeg ha lyset på uten å være redd for at hun skal våkne, og slipper å være musestille når vi skal legge oss. Hun spiser fortsatt 2-3 ganger hver natt, men jeg er sikker på at det ikke blir noe problem med å gå på et annet rom, og må en jo likevel...

Skrevet

Vi gjorde det når gutten var ca 3 mnd for å prøve å få litt bedre søvn alle mann. Han begynte da å bli trøtt tidligere og legge seg skikkelig for kvelden i 19-tida. Han våkner ca 2 ganger om natten og vil ha mat. Det negative med et annet rom er at jeg blir så våken av å gå rundt, noen ganger tar det litt tid før han sovner igjen, og da er jeg pling våken. Men på mange måter var det deilig.

Skrevet

Jeg la jenta vår på eget rom fra dag 1.

Hun har sovet natta rundt fra hun var 1,5 mnd!

Våkner noen ganger å skal ha sutten, og da er det jo bare å gå inn å gi dne til henne, så sover hun videre. Hun er snart 5 mnd.

Skrevet

Vi la gutten her på eget rom da han var nesten 5 mnd. Fikk bedre søvn alle mann:) Han spiste riktignok ikke på natta lenger, og siden både jeg og han vekte hverandre (sover veeeldig urolig begge to) var det absolutt best å flytte han.

Skrevet

Jeg tror nok det blir eget rom ganske snart på snuppa ja.....trenger denne nattesøvnen så sårt....

Skrevet

Dette er ikke et svar på spørsmålet ditt, men heller hvordan jeg har løst problemet her hos oss. Snuppa mi er også veldig urolig om natten, men jeg orker ikke å legge henne på eget rom ennå pga 2 -3 matrunder på natten. Av den grunn bruker jeg "sov i ro" i ørene. Da slipper jeg unna "støyen" hennes, men får med meg når hun våkner og vil ha mat.

Skrevet

Hihi...bruker "sov i ro", men jeg hører henne uansett...tror jeg har veldig lav terskel for å "stå" i senga av den minste lyd....vet ikke helt hva jeg venter å finne i senga,men hun sover jo 9 av 10 ganger når jeg titter oppi...;)

Skrevet

Barnet kan være var på deg, at hun våkner lett fordi hun hører deg, og fordi hun vet at puppen er i nærheten.

Det kan lønne seg å prøve å vugge henne i søvn uten pupp, slik at hun forstår at hun ikke kan drive sånn hele natta.

Jeg har selv dattera mi på snart 5 måneder inne hos meg, men jeg gir henne ikke mat om natta. Prøver heller og gi henne litt ekstra før hun sovner, med litt tilleggserstatning.. Da sover hun hele natta.

Men det kan være "negativt" å ha henne på rommet ditt, for din del, fordi vi mødre har jo noe som kalles morsinstinkt, som gjør at vi våkner med hver eneste lille lyd. Det vet jeg alt om, hehe :) Så sånn sett kan det være lurt å ha henne på eget rom.. Jeg har ikke gjort det, fordi jeg synes det er litt stusselig å ikke ha henne i nærheten.

Disse tingene med rom og alt sånn er uansett vikigere når de blir litt eldre da.. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...