Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 jeg ammer kun på natta pga lite melk og på natta når han våkner trenger han ikke så mye før han sovner igjen. men han spiser så ekstremt mye mme på kvelden. fra klokka 6 til kl 23 spiser han ca 100ml hver 1,5time. det er jo sinnsykt mye. han er bare åtte uker.gjør det noe om jeg tar en skje eller to med grøt i en flaske å gir han,som veldig tynn velling. kanskje det metter mer. det er jo en begrensning på hvor mye melk ungene skal ha iløpet av ett døgn.. noen med råd,meninger,fakta ol??
Vestlandske meierier A/S Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 søk på spedbarnsernæring inne på ammeforumet. Dette er IKKE anbefalt!!!!!
Gjest Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Jeg vil anbefale deg og ikke gi grøt for det lille systemet i magen hans er ikke modent for noe annet enn melk enda. Vent med grøt til tidligst 4 mnd. Barn er forskjellige vet du og matvanene endrer seg nesten fra mnd til mnd, så han tar nok mindre etter hvert:)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 snakk med helsestasjonen, ring til dem hvis du ikke har time på en stund. de kan gi deg anbefalinger basert på seneste kunnskap om hva du bør gjøre. du bør IKKE gi grøt ennå, det tåler ikke magen hans - tarmene er ikke moden for det ennå.
moo Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Dette tror jeg du må snakke med helsesøster/lege om. Jeg hadde ikke gitt grøt til et så lite barn uten at det var gitt klarsignal av helsepersonell. Lykke til.
Cecilie(Vilde_født_18mai06) Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 hei. jeg begynte med to skjeer maisgrøt i morsmelken til min lille ved 2 mnd alderen. jeg hadde nok melk på dagen.men om kvelden begynte det å bli tomt. jeg begynte også med tynn grøt som jeg blandet med morsmelk ved 3 mnd. dette har gått kjempe greit. men husk at "velling og grøt blir mye tynnere med morsmelk. en annen ting: for å få mer morsmelk har jeg drevet å pumpet meg etter min lille er ferdig og spise..
Vanilla Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Bare en liten kommentar (ikke ment spydig) Du skriver at "dette har gått greit" Men du kan jo ikke vite om tarmene hans har tålt det før det har gått lengre tid? Hva om han får cøliaki som femåring pga for tidlig introduksjon av grøt....? Noen følgevirkninger tar tid å utvikle.
Gjest Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 jeg er ikke så hysterisk på det med å vente til ungen er 6 mnd før han får grøt.. gutten min fikk sin første tynne grøt da han var 3, 5 mnd... men må innrømme at 2 mnd var litt tidlig... tror ikke det er så veldig bra for ungen... søk heller råd på helsestasjonen lykke til
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #9 Skrevet 14. september 2006 Nei,nei,nei.... Det må du for all del ikke gjøre. Tarmene hans tåler det ikke!!!!!! Herregud... Nå får jeg helt nerver her... Visste du ikke det? Wææhhh...anbefaler deg å snakke med helsestasjonen din å få litt informasjon på diverse elementere ting...
Trym og Brages mamma Skrevet 14. september 2006 #10 Skrevet 14. september 2006 2mnder hørtes VELDIG tidlig ut for grøt. Men til deg Vanilla, jeg skjønner uroen din ang cøliaki, men man kan faktisk ikke få det av maisgrøt, da det ikke inneholder gluten. Og cøliaki er jo glutenallergi. Dette vet jeg, for jeg har ei venninne med dette problemet. Og hun bruker mye maismel i matlaging. Ville bare dele denne opplysning med deg ;-)
Ranveig R Skrevet 14. september 2006 #11 Skrevet 14. september 2006 Anbefalinga er å fullamme til babyen er 6 mnd. Viss du ikkje har (nok) melk er anbefalinga å gje berre mme fram til 4 mnd. Dersom babyen får mme kan du begynne å gje litt fast føde ved 4 mnd. Før 4 mnd skal du la babyen drikke så mykje mme han treng. Det er ikkje lurt å begynne med graut så tidleg. Snakk med helsesøster om det før du gjer noko drastisk som kan få (i verste fall) alvorlege konsekvenser for babyen.
ღ jeanette og flokken ღ Skrevet 14. september 2006 #12 Skrevet 14. september 2006 Tenkte akkurat på det samme Vanila! Hva om det viser seg at det ikke gikk helt greit alikevel? Mitt råd er å prøve å pumpe mest mulig,etter måltidet.Kanskje også innimellom.Jeg mener det er altfor tidlig å begynne med grøt.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #13 Skrevet 15. september 2006 Han kan få Ileus hvis du gir han grøt for tidlig. Har en venn som ga babyen sin for tidlig grøt, og han måtte opereres. Ikke å anbefale,nei. 2 mnd er altfor tidlig! De drikker ofte, noen av de helt små. Ikke noe unormalt med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå