Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 14 mnd., og prøver å være flink til å pusse tennene hennes, men det er lettere sagt enn gjort. I begynnelsen gikk det kjempefint, men plutselig var det tydeligvis ikke gøy lenter. Innimellom går det ann å komme til en tann, men stort sett snurper hun igjen munnen. Vil ikke tvinge henne heller, for da mister hun jo hvertfall lysten til å samarbeide. Noen som har noen triks som gjør tannpuss til en lek..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bamse en tannkost? Vi har ikke så mye trøbbel med tannpussen vi da, men det er veldig moro å pusse bamse sine "tenner" når hennes er ferdige. Noen har også hell med elektriske tannbørster. Og så leker vi løve (wraaaa) for å få opp munnen.

Skrevet

Vi sleit også veldig med nr 1 og tannpussen, helt til hun var 4 år faktisk. Og fikk beskjed av tannpleier at vil man ikke så må man alikevel. Så etter å ha prøvd alt så måtte vi rett og slett tvinge henne. Da hylte hun som en stukken gris, men gapet i det miste opp da. ;o) Ikke kjekt når det blir sånn, men heller det enn å måtte slepe en toåring til tannlege med hull!

Ser ikke ut som det kommer til å bli særlig lettere med nr 2, men det går litt bedre enn med nr 1.... ;o)

Skrevet

Hei!

Hatt det samme problemet her, men nå går det bedre. Varierer litt om hun sitter, ligger eller jeg holder henne foran speilet når jeg pusser. I tillegg gir henne gjerne en annen tannbørste el hun kan holde i og putte i munnen innimellom pussen. Da går det veldig bra. I tillegg gir jeg meg ikke hvis hun nekter. Pusser da kanskje bare en gang så ikke hun skal miste lysten, men synes jeg skal vise at det er jeg som bestemmer og at dette må gjøres.

Lykke til!

Skrevet

Hadde det samme probleme med mi jente, men me kjøpte eletrisk tannkost og no går det som ein drømm og ho har fine reine tenner=).

Og så får ho ein fluor tablett etterpå viss ho er flinke så det hjelper og masse=)

Skrevet

Takk for svar! Har prøvd mye forskjellig vi og. Med synging, lage morsomme lyder når vi åpner munnen, sitte på fanget..., men bamse (eller kanin som er yndlingen hos oss) har vi ikke prøvd. Skal ut å kjøpe

tannbørste til kosekaninen i dag!

Skrevet

Vi har også litt trøbbel (hun er ett år), men vi må begynne å vise at det er vi som bestemmer har jeg skjønt. Å pusse tenner er ikke noe hun kan velge å gjøre eller ikke. Det går litt lettere når hun har min tannbørste i sin hånd og pusser mine tenner samtidig, det synes hun er morsomt.

Skrevet

Jeg spurte tannlegen min om tannpuss og hun kunne fortelle at etter 3 barn så var den letteste måten å pusse på når barna lå. Enten i sofaen eller sengen. Så nå har sønnen min en tannkost og jeg en og han ligger i sofaen og det går kjempefint! Han er veldig kilen under bena så jeg synger Flodesangen mens jeg tar og liksombiter han i foten. dette synes han er kjempegøy så da får jeg lurt til tannpussen godt. Og så skryter jeg maaaaaasse. Tannlegen sa også at det ikke var så farlig med tannpussen hver bidige kveld hvis sønnen min ikke ville, men at det var hva han fikk å spise og drikke som var det viktigste. Og da nevnte hun selvfølgelig brus, saft o.l. Fluortabletter trengte vi ikke å ta før 4 årsalder hvis vi brukte tannkrem men fluor.

Skrevet

Vi hadde store problemer med tannpuss på jenta vår tidligere (hun er 18 måneder nå). Til slutt måtte jeg bare holde henne fast i armkroken og pusse tennene hennes. Hun hylte som en gal. Fortsatte med dette og etter et par dager forstod hun at det ikke nyttet å grine. Nå gaper hun ivrig og det kommer ikke en tåre!

Skrevet

Vår er 21 mnd, og vi har også slitt en stund.

Vi hadde to runder med gråting på badet i over en halv time ( han fikk ikke gå ut), før han endelig ga seg.

Tror han skjønte at det er et nødvendig onde etter det, for nå går det greit. Ellers har vi 2 tannbørster, så han kan pusse litt selv ( og pusse bamsen sin).

Men da vi begynte med fluor på kvelden, ble det veldig greit. Nå er det rett på badet for tannpuss, uten en eneste protest.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...