Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Dersom barnet kun tar litt av en pupp og masse av den andre.. ...hvor lang tid bør det ta før man pumper det brystet ? Må man pumpe det ? Jeg er så redd for at melken i det brystet barnet tar minst skal bli gammel, er det mulig ? Barnet tar v bryst mye bedre, og derfor mistenker jeg at h bryst aldri blir ordentlig tømt ! Noen tanker ?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Melken blir da ikke til rømme eller ost inne i puppen! Begynn annen hver gang på hver side og se hva som skjer. Her ammer jeg en svært makelig anlagt liten frøken og hun vil konsekvent bare ha bittelitt av den første og så vil hun ha resten av den andre når det har begynt å renne skikkelig. Hvis du ikke får barnet til å drikke omtrent likt fra begge bryst, kan du få en virkelig skjeiv produksjon. Det går helt fint for barnet å drikke seg mett fra bare en pupp, men du kommer kanskje til å få litt forskjellig størrelse på puppene. B.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Så da anbefaler du å amme annenhver gang fra annenhver pupp ? For her er favoritten uten tvil venstre pupp, så blir hun litt lei etter en stund og jeg setter henne over til høyrepuppen. Det renner som fosser av begge brystene under amming, sitter med håndklær og alt som er ! Har bare hatt barnet i 2 uker så er rimelig fersk på alt dette, vet liksom ikke hvor jeg skal starte / slutte, eller hva jeg bør gjøre hvordan. Hadde satt pris på gode tips / råd
Expat Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Anbefaler at du går til ammehjelpen.no og leser litt der. Mye bra info! Se også melkeoppsamlertråden her, hvis ikke det var deg da!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Du kommer til å bli kjempeflink! Barnet ditt er like fersk som deg på amming. Men når hun blir litt større, så gir hun bedre beskjed om hvordan hun vil ha det. Noen gir bare en pupp til hvert måltid, jeg har alltid gitt fra begge. Men man bør nok huske hvilken pupp som var først ute gangen før. B.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Tusen takk ! Betyr mye at noen har litt tro på en !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå