Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

På grunn av liten vektoppgang, har vi tenkt å begynne så smått med noen skjeer grøt til snuppa nå når hun er fire måneder. Laget i stand en liten smaksprøveporsjon nå, men feilberegnet tiden litt, så da grøten var klar, var snuppa trøtt og grinete, og ikke klar for å prøve noe nytt. Laget grøten med mm (Holle hirsegrøt). Kan jeg sette den i kjøleskapet en time eller to, og så varme den i vannbad? I og med at jeg har litt lite melk føles det så feil å kaste grøt laget på de dyrebare dråpene...

Takk for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melka skal egentlig ikke varmes på nytt, men det går sikkert greit en gang i blant. Vær obs på at enzymene i mm gjør at grøten blir svært tynn i konsistensen etter hvert. Grøten vil mao trolig være helt tyntflytende når du varmer den på nytt.

Skrevet

Takk for svar, det var nettopp det jeg lurte på, om enzymene på en måte "fordøyer ferdig på utsiden", og ikke hjelper til når grøten omsider har kommet i magen (hi hi, dette var svært dårlig forklart, og var derfor jeg ikke torde å begi meg ut på den slags beskrivelser i det opprinnelige spørsmålet, men da er det jo topp når noe likevel skjønner hva man lurer på!)

Skrevet

En time eller to går nok helt fint. Men ikke bland i mer grøtpulver selv om grøten er blitt mye tynnere pga enzymene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...