Gjest Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Vi vurderer å skaffe oss varmepumpe, men lurer på til fordeler og ulemper. Noen som vil dele litt erfaring? - Hvor har dere den i huset? - Hvor stort hus har dere (hvor mye skal varmepumpen varme/kjøle?) -Hvilken pumpe har dere? -Varmeoumpe vs. vedfyring - Fordeler og ulemper dere har oppdaget etter at dere har fått varmepumpe
Parasolljenta Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Ta en titt på www.minenergi.no, opprettet av Enova. På Enovas nettsted står det også mer om tilskuddordningen. På Min energi står det ganske mye om tradisjonelle oppvarmingsmetoder og alternative metoder. Jeg og min samboer har også vurdert varmepumpe til vårt hus fra 1958, men jeg ble mer skeptisk etter at jeg leste mer om det på nevnte nettsted. Dessverre er det også slik at det er kun den dyreste varmepumpen man får tilskudd for, dvs den som koster rundt 40 000. Lykke til.
Emmilo Skrevet 26. september 2006 #3 Skrevet 26. september 2006 Vi har bestilt luft/luft varmepumpe og to firmaer var hos oss på befaring. Begge anbefalte samme monteringssted og de sier også hvilken modell som er best for deres hus. Vi skal ha en Panasonic for ca 20´. Grunnen til at vi velger varmepumpe er at huset ellers er oppvarmet kun med el og jeg kan ike fordra panelover.. hehe.... Min kjære tenker mer på strømmen og dessuten kan vi jo bruke det som kjøleanlegg på sommeren. Vårt hus er ca 200kvm og har en åpen løsning slik at varmen kan spre seg godt i huset. Boksen havner i stuen.
marihon Skrevet 8. oktober 2006 #4 Skrevet 8. oktober 2006 Hei. Lurte veldig på hvilke panasonic modell dere skal montere? Vi vurdere sterkt å gjøre det selv....
endaeintrønder Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Vi skal ha IVT sin toppmodell,får den for 20 tusen..vi har hus på ca 220 kvm! Gleder meg vilt:)
Lillemy36 Skrevet 1. desember 2006 #6 Skrevet 1. desember 2006 vi fikk montert en panasonic varmepumpe for noen mnd siden, og en bedre investering har vi ikke gjort på lenge. for det første er huset jevnt temperert og du slipper å fryse når du står opp om morningen trett og jæ...., i tillegg går jo strømregningen ned;-) vi kjøpte samtidig en slik strømmåler som står i kontakten der pumpa er kobla inn, slik at vi følger med på stømforbruket. det er utrolig artig å se at pumpa som sprer en jevn varme i hele etg bruker bare en pitteliten del av den stømmen som gikk med til alle varmeovneme vi brukte før. hvis du har vedfyringsovn i tillegg er det også veldig bra. pumpa sirkulerer da "vedvarmen" rundt i huset. så vi er meget godt fornøyd!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå