Lindaes Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Hei!! Jeg har en sønn på 7,5 mnd og fra han ble 6mnd har han sovet urolig hele tiden.Før det sov han hele natta gjennom.Nå om dagen er han kjempe forkjøla i tillegg,og hoster og snufser og vekker seg selv med det. Lite søvn har jeg blitt vant til,så er ikke det.Men hadde vært godt å kunne sove i alle fall 6 timer i strekk en natt. Må også si at siden han ble 7mnd faktisk akkurat på dagen så begynte han å slite med å sovne.Før la jeg ham i senga,han sutret i 5-10 min,lekte litt og koste med kosekluten og sovna.Nå må jeg leke med ham 1-2 timer på soverommet om dagen før han sovner og 1 time hver kveld.Noen som har noen råd eller vet om dette bare er en fase???
marri81 Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 VI hadde samme problemer da jenta vår var 7-8 mnd! Hørte at det kan skje pga at de får mye mer med seg nå og blir så slitne at de får problemer med å sovne på kvelden! Vi tok det rolig siste timen før hun skulle legge seg, tok henne på fanget og leste litt, tok teppe over henne og lekte rolig og sang! Hjelper med et varmt bad med havsalt også, men kan ikke gjøre det oftere enn 2 ganger i uka. Så ble det bedre etterhvert igjen... legger henne i senga med flaske nå, så sovner hun selv etter 10-15 min! Tror du bare må være litt tålmodig og ikke gi opp... eller så kan han bli vant til at du leker med han i en time før han sovner.. d kan vel bli litt slitsomt etterhvert! Lykke til!
Lindaes Skrevet 14. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2006 Hei marri81! Takk for svar.Kan prøve med å ta det litt rolig den siste timen og passe på at det er helt stille og mørkt når han legger seg.Ja,må si jeg allerede er lei den lekinga rett før soving;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå