Gå til innhold

noen av dere "unge" som eier hus....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan føler dere at det går opp..

vi er så usikre på om vi skal kjøpe...vi har ett barn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi eier leilighet i Oslo, men det kunne like gjerne vært et hus et annet sted, prisen var på 1.9 mill.

Første 5 årene betaler vi kun renter dvs ca 1500 pr måned,deretter vil det stige til rundt 10.000 i mnd. Ellers har jeg null peil! *flau* Min far hjalp oss med kjøpet, han eier en del hus/bygninger og er sin egen eiendomsmegler i en annen by .Så det var stort sett samboeren min og pappa som satt seg inn i kjøpet..

Vi har to barn. Han jobber fullt, jeg skal studere.

Skrevet

Jeg har kjøpt meg egen bolig nå. Har ikke rukket å flytte inn ennå men har begynt å betale avdrag. Må betale 7171kr i mnd. Så jeg har 11 000 i utgifter. Så da har jeg 3000-4000 igjen å bruke på mat,klær,bleier,bensin osv. Men så får jeg kontantstøtta om et par mnd så da blir det 3000 i ekstra i mnd. Å så har jeg tenkt å ta på meg en liten jobb ved siden av sånn at jeg får et par tusen til i mnd.

Jeg kjøpte for 1 450 000kr men har bare 1,3 i lån.

Valgte å begynne å betale avdrag med en gang. Er mye penger da desverre...over 4000 i bare renteutgifter i mnd... men men

Skrevet

ehh..håper ikke at det er du som er økonomi ansvarlig i heimen....kan IKKE stemme at et lån på 1.9 mill koster 1500 kr i mnd.

uansett, jeg eier leilighet, har lån på 105000 og husleie til bbl på 3000 i mnd. Alt i alt er da botgiftene mine på rett over 6000 kr i mnd. Men får bostøtte av komunnen på nesten 3000 så klarer oss fint!

om dere kan, er kjøpe det beste, ihvertfall bedre enn å betale "tomme" penger i leie!

lykke til :)

Skrevet

vi eier hus, kjøpte et rekkhus for 1,3mil. Betaler 55000 i mnd, men det skal stige når jeg begynner å jobbe igen.

Vi klarer oss fint..:)

Skrevet

Som jeg sa, så har ikke jeg satt meg inn i kjøpet. Akkurat nå jobber ikke jeg, så da er han den som er økonomisk ansvarlig. Du drar en ekkel og barnslig unødvendig tone med å starte innlegget ditt på den måten. Uansett, sjekket opp i saken og 1500 VAR feil, renten vil ligge på ca 2000. Lånet vårt er ikke på 1.9 mill, hørt om egen-kapital?

Skrevet

hehe.. skjønner!!! hun var litt spydig ja..

faktisk så går dette jo!! ikke har jeg peiling jeg heller.. men er du under 25år kan du få noen gode "tilbud"

Skrevet

Vi eier et hus.. Lån på ca 940 000 og betaler rett over 5000 i mnd... Klarer oss greit,men ikke noe overflod akkurat.. Har i tillegg 2 billån..et på ca 60 000 og et på 20 000... Betaler ca 1700 på det ene og 2000 på det andre...

Skrevet

Snart så... håper jeg=)

Har fått innvilget lån... så må er budrunden igang...

absolutt billigere å eie enn å leie... selv om man får endel ekstra utgifter som man ikke får med å leie (kommunale avg. osv)

Vi skal ta maks 1,8 mill i lån... det vil koste oss 6000 i mnd. de første tre årene med avdragsfrihet.. og etter det vil det koste oss nesten 10 000 kr i måneden.. men det er med dagens rente...

Skrevet

hei der

vi eier hus.og jeg er bare 19.vi syns det er like greit å ha eget hus å betale ned på enn å hiv penger i lufta til leie.betaler ca 5000 i mnd med forsikring og lån ned betaling.så kommer jo strøm,tlf,mat og slikt i tillegg,klarer oss kjempe fint vi altså-lån på 750000

Skrevet

Jeg og samboeren min eier en del av en to mans bolig. To soverom og masse plass!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...