Gå til innhold

Mme eller yoghurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 8 mnd. og følger sin vekstkurve bra. Hun "la fra seg" puppen da hun var 6 mnd. Hun er aktiv og er blid og fornøyd + at hun sover hele natten. Hun spiser godt; frukt og brød til frokost, grøt til lunsj, banan og yoghurt til mmåltid, middag og grøt til kvelds. Hun drikker kun vann, vil ikke ha mme.

MEN, likevel sa hs på siste kontroll at hun virkelig burde få mme for å få i seg natrium og kalsium. Jeg spurt om ikke grøten og yoghurten var gode nok kilder til Na og Ca, men det visste hun ikke.

Er det noen av dere som kan hjelpe meg med noen synspunkter ang. dette? Vet at det jeg gjør ikke er "galt", men når hs sier det stikk motsatte, blir jeg gående og lure på om jeg virkelig er så feilinformert og ikke gir datteren min det hun trenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg veit berre at helsesøster hos oss sa at vi ikkje måtte gje babyen yoghurt før ved 10 mnd. Og at dersom ein ikkje amma burde babyen drikke noko mme fram til 12 mnd.

Blandar du mme i grauten? Det er jo litt vanskeleg å tvinge i ho mme om ho ikkje vil ha... Hadde ikkje helsesøster nokre råd til korleis du kunne få i ho mme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...