Gå til innhold

Bæring av 8 mnd. gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ergo bæresele, men ønsker et litt "enklere" alternativ.

Noen som har noe å anbefale? Har vært innom tettinntil.com,

men ønsker svar fra dere jenter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kun erfaring fra Ergo, men skulle jeg hatt noe enklere hadde det blitt å sy en MeiTai.

Skrevet

Mei Tai!

Det er det jeg har brukt aller mest siden jeg begynte å bære gutten min. Bruker sjal også (+ litt andre ting), men jeg får ikke til ryggbæring med sjal enda, så da blir det heller til at jeg bruker Mei Tai'en de dagene jeg vet at det er mulighet for at det blir ryggbæring.

Mei Tai'en er kjempelett å knyte av og på, og stramme underveis hvis det er nødvendig. Det er også mulig å amme i dem hvis man vil...og så er de jo så fine!! :)

Skrevet

Halloween-mamma (eller andre):

er Mei Tai fin å bære ungen lenge av gangen/langt i? Eller er det kun for kortere perioder?

Hvis jeg ikke husker feil, kan man vel bære ungen ganske lenge (til h*n er flere år, ikke sant?)

Tildes mamma

Skrevet

Ja, det stemmer! Man kan bære både langt og lenge i Mei Tai :)

De første gangene jeg gikk lengre turer (han var ca. 5 mnd) så kjente jeg det litt i ryggen etterpå, at jeg var sliten, men jeg har aldri kjent noe siden. Jeg tror nok også at man blir sterkere etterhvert som babyen blir tyngre, for nå er han 10 mnd og ca. 9 kg og jeg synes ikke han er noe tung å bære på i det hele tatt.

Man kan bære så lenge man orker, egentlig, jeg regner med jeg kommer til å bære min til han er 3-4 år, om ikke lenger. Det vil jo være like praktisk da som nå, egentlig.. slippe å bruke vogn til barnehagen. f.eks... :)

Skrevet

Har tittet litt på disse Mei Taiene... Anbefaler dere denne framfor en slynge-variant? Ergoen mestrer jeg greit med bæring på magen nå,

men skal jeg ha han på ryggen er det værre, he he. Må nok øve mer på det ja. Men som sagt så er jeg på jakt etter et enklere alternativ,

som barnet sitter godt i og som er behagelig for den som bærer.

HI

Skrevet

Jeg anbefaler Mei-Tai, tror ikke du klarer å bære like lenge i en slynge ihvertfall.

Skrevet

har en sju måneder gammel sønn, som bæres i sjal (av meg), i MT (av pappaen) og i ergo (av besteforeldre). Vet ikke helt hva du mener med "enkelt", men en Mei Tai bør være greit å bruke for de fleste - og så tar den jo liten plass å frakte med seg også.

Skrevet

ringslynge er lettvint synes jeg- kjempefornøyd med min Fjummsi-slynge i allefall. Kempego å ha babyen i - og lillegutt på 8 mnd elsker og sitte i den......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...