Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 I et forsøk på å kurere mitt barns harde avføring har jeg fått tips om å gi linfrø. Hvordan skal dette inntas? Skal jeg for eksempel kun gi avkok eller det vannet jeg har bløytet linfrøene i? Har ikke lyst til å gi hele linfrø da jeg er redd til rasper opp i halsen eller på vei ut. Er det noen som har andre råd mot skikkelig hard avføring. Malt, svisker og pærer fungerer ikke. Tror vi snart må oppsøke lege å få noen legemidler mot dette. Hun har det fælt når du skal bæsje
Hilde85 Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Hei! Min datter og har veldig hard mage. Hatt det ganske lenge nå og jeg syns så synd på henne! Jeg har prøvd alt omtrent, men linfrø har jeg ikke hørt noe om. Det må jeg sjekke ut:) Jeg har prøvd: svisker, pærer, malt, yoghurt med svisker eller pære, laktulose (avføringsmiddel som skal funke, men funket ikke på min), litt olje i maten og fullkornsgrøt 8 mnd, for mer fiber er bra. Ingenting har hjulpet, men skal heldigvis til helsesøster og lege i morgen:). Håper på ei løsning da:) Hvor gammel er babyen din? er vel enkelte ting av dette du ikke bør gi til en baby under 6 mnd.
Lukasmamma Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Vi har brukt mos av en kiwi og 1/2 banan. Banan virker egentlig forstoppende på lillegutt, men kiwien får fart på sakene. Men den blir veldig flytende når den moss, derfor tilsetter jeg litt banan. Tar ca 1/2-1 døgn før det gjør susen... Begynte ikke med dette før baby var 6 måneder. Før den tid var det malt, dyppet smokken i det (han tok ike flaske eller smokk, men sugde på den).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå