Gå til innhold

Jente 4 mnd, mange nattmåltid, råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer / mme ved leggetid ca 19.30. Så er det amming ca 0300, 0400, 0600 og 0900...... Hun er hissig på puppen natterstid. Lurer på om jeg har lite melk og gir henne 2 flasker i løpet av dagen ( 120 + 120 ml). Har andre det slik og har dere tips på hvordan jeg kan få redusert nattmåltidene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du ofte på dagen da? Kan jo hende du bør amme litt oftere på dagen, så har hun kanskje mer å gå på om natten?

Skrevet

er du sikker på at det er pupp hun vil ha? og ikke kos og en varm kropp å komme inntil?? kanskje pappaen kan prøve å gå til henne når hun våkner klokka fire f.eks? ikke at hun skal avvennes altså, men da kan måltidet utsettes litt...

Skrevet

Har ikke noe annet å si enn at jeg har gitt begge mine barn mme som sistemåltid på kveldene. Jeg ammet kl 19.00/20.00 også vekket jeg henne kl 24.00 før jeg gikk å la meg:) Da fikk hun mme og sov til 8.00 Dette gorde jeg til hun var 5mnd, da begynte hun med grøt og dermed sov hun fra 19.00- 06.00.

Er litt usikker på om det er lurt å gi enda ett mme måltid. Kanskje løsningen for deg er å amme mer på dagen istedet og spare mme til kvelden? Har ikke noen spes. råd, kan bare fortelle hvordan jeg har gjort det.

Skrevet

Kan dessverre ikke bidra med noen gode råd, men i det minste by på felles skjebne (som visstnok skal være felles trøst). Snuppa gikk fra å sove opptil seks timer i strekk, til maks å sove tre timer sammenhengende nattestid ved tre måneders alder, og den siste måneden har vært slitsom. Legger henne i nitiden på kvelden, så er det mating ved ca. 00.00, 02.00, 04.30 og 06.30. Håper derfor inderlig at noen kloke hoder kan komme med gode råd. For ordens skyld: Ammer henne ca. hver annen time på dagtid også, så det er lite å hente på å legge inn flere amminger på dagtid, tror jeg.

Skrevet

Som jeg skrev over er det verdt ett forsøk med mme på kvelden. Jeg mistet ikke noe melk ved å gjøre det , ammet mange mnd etter at jeg begynte med det:)

Ble bare mye bedre humør og form av å få hele natta med søvn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...