Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Jeg skal føde på ABC klinikken og der er over 70 prosent av fødselene i vann. Jeg lurer egentlig på hvordan det fåregår. Kan jo skjønne at det kanskje er veldig smertelindrene men jeg vet liksom ikke helt hvordan det fungerer. Er det rennende vann? blir det ikke mye blod etc som man bader i? Sikkert dumme spørsmål men er takknemlig hvis noen kunne fortelle om sine opplevelser/erfaringer.
Tredje nurk underveis Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Jeg skal også føde på ABC. Har skjønt det sånn at man fyller opp badekaret med vann. Underveis slipper man vel ut litt, og fyller på med litt nytt, for at vannet skal holde temperaturen oppe. Jordmor på det fødselsforberedende kurset sa at blodet klumper seg, og at de fjerner det, så vannet blir ikke blodig. Hvis det kommer avføring i vannet, må man imidlertid opp av badekaret pga infeksjonsfare. Derfor kan det være greit å sette et klyster når man kommer dit, for å tømme tarmen. Badekaret brukes fra ca. 6-7 cm åpning, da er det ikke fare for at vannet stopper opp riene. Noen velger å gå opp av badekaret underveis i pressefasen, fordi det blir mer effektivt, mens andre føder barnet i vann. Det kan føles litt skummelt at hodet blir værende under vann når hodet er ute og man venter på neste ri for at resten av kroppen skal komme ut, men barnet begynner ikke å puste før det er oppe i luften. Jeg synes det virker så fint å føde i vann. Gleder meg nå, jeg ...
Møøø Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Gå inn på fødselsangst-debatten og les phamtombaby sin fødselshistorie. Del 1-5. (side 2 i forumet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå