Gå til innhold

Hygiene er noe dritt!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

He,he.... Jenta mi tror ihvertfall det. Hun liker absolutt ikke å vaske seg med klut og vann. Bading går for så vidt greit, men alt annet stell har hun store protester mot. Hun hyler og skriker,fekter med armer og bein med en gang hun ser vaskekluten komme... Det er nesten litt komisk!! Men nå begynner jeg å bli litt fortvila over det hele, for kosen rundt stellet forsvinner liksom...

Har noen nå gode råd???

Kanskje andre har opplevd det samme??

Håpet er jo at hun skal vokse det av seg, men nå har hun holdt på slik nesten halve livet og hun er 8 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke om jeg har noen konkrete råd til deg, for har ikke opplevd det samme selv. men har du prøvd å la jenta di sitte med en liten balje eller bolle med vann og klut? det blir litt søl, men da kan hun bli lit "kjent" med kluten og leke litt. når jenta mi har slått seg vrang på stellebordet, har jeg gitt henne en våt klut eller hårbørsten hennes, så har hun noe å fikle med...

Skrevet

Jenta mi på 11mnd er også sånn. Hater å tørke seg rundt munnen etter hun har spist å. Jeg har nå begynt å ta henne med til vasken å la henne vaske hendene der å hun synes det er kjempemorsomt å ta hendene borti det rennede vannet så da tar jeg meg friheten til å vaske henne med klut andre steder mens hun sysler med det.

Skrevet

min elsker vann i fjeset, nesten redd han svelger mye bade vann.

.. hater bleieskift han, da

desverre ingen råd :(

Skrevet

Veeel, vi synger "å vaske seg er slettes ikke ikke godt" (røverne i kardemommeby), og gjør det unna så fort som råd. Hun får ofte en selv å holde på med. Det meste teite går greiere med en sang forresten, jeg drev og fant dem opp i ett kjør en stund.

Skrevet

Ja syng en sang..eller gjør deg til for henne tøys og tull mens du vasker henne, og kanskje la henne få prøve litt selv...det virker her hvertfall :)

Skrevet

Synging har vi prøvd...

Å gi henne noe å leke med har vi å prøvd...

Jeg har til og med laget et aldri så lite teaterstykke mens jeg holder på... Men det at hun får leke med vannet er uprøvd.. Så tusen takk Charlie21, det skal jeg prøve neste gang....

Takk for svar til alle!!!!

Skrevet

Hei!

Jenten min er heller ikke spesielt glad i å få kluten opp i ansiktet.. Og det ALLER verste hun vet er når armene skal inn i pyjamasen/bodyen/genseren... Spesielt om hun er trøtt..

MEN: Jeg har oppdaget at alt går mye greiere når jeg prater og tuller med henne samtidig.. f.eks lage tullelyder når jeg kommer med kluten.. kitle henne samtidig som jeg vasker henne. Småprate med henne også. "jasså du liker ikke å bli vasket du lille venn...kitle,kitle... og heer kommer kluten..diggedigg.."

Vel, he he.. kremt.. det går ihvertfall bedre når jeg gjør sånn, så det er det eneste rådet jeg kan gi ;-)

Skrevet

Jeg tuller og tuller,synger og synger....

Men jeg skal prøve å la henne leke litt med vann og klut selv...

Takker for gode råd alle sammen!!!

Skrevet

hehe samme her... jenta vår hyyler når ho blir vaska i ansiktet etter maten... , men ikke når ho sitt i badevannet sitt...merkelig..hmmmm ;O)

d begynte liike etter de første tennene kom...., så jeg prøvde å kødde-putte en våt klut i munnen samtidig som jeg fort vaska henne....og dÈt likte ho... så du kan no prøve dEt og om ikke noe anna går.. '

good luck

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...