Gå til innhold

Ammemadrass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon som har link til ei nettside der dei sel ammemadrass, eller har prøvd den og kan seie noko om den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet bare at det visstnok er et slags innlegg til dobbeltsenga for samsoving. Man bretter bare ned siden og trekker barnet inntil for amming.

Skrevet

Her selger de ammemadrasser: http://dry.no/index.html

En slik madrass hadde vi virkelig hatt bruk for med storesøster for 2 år siden, men jeg hørte først om dette da jeg gikk gravid med lillebror. Nå har vi ikke bruk for det fordi lillebror på 3 mnd har et sovehjerte av gull, og kan flyttes fra sengen vår og til vogga uten å våkne :o)

PS! Ser at den har små liggemål, så den passer kun for nyfødte el veldog små babyer. Ikke vent for lenge med å kjøpe en da :o)

Skrevet

vi kjopte det noen faa dager etter vi kom fra sykehuset, funket veldig bra. Vi sov alle 3 mye bedre etter at den kom i hus. De har den iallefall paa babyshop og rudo.

Skrevet

du kan godt få kjøpe min. brukt 2-3 netter. skal selvsagt vaske den.

Skrevet

Vi har en slik, og bare til opplysnig så blir kantene fort slappe etter at madrassen har vært vasket et par ganger!! Og den kan ikke i tørketrommel slik som, Dry kid overmadrassen kan...

Ellers er jeg fornøyd med den den stunden vi kunne bruke den. Nå er gutten vår 4 mnd og kan ikke bruke den lengre pga størrelsen.. ( har ikke brukt den på over en mnd,..)

Skrevet

Hei!

Jeg har en slik ammemadrass, å den var meget bra for min del, da jeg sovnet ved amming. Barnet lå da på sin egen madrass med egen dyne, noe som er meget betryggende. Hvis du går inn på finn.no og søker på denne koden er det ett bilde av den. koden er :8327919.

Skrevet

Jeg kjøpte denne, men har ALDRI brukt den som ammemadrass, kun som en liten seng i sengen de første tre-fire ukene. Synes den er vanskelig å flytte fra vår seng og over i hennes, og jeg trodde liksom det var meningen. Men da vi var på hytta nylig brukte vi den som reise seng. Den sto på et lavt bord mellom veggen og sengen min. Vi samsover sjelden og i de få tilfellene hvor hun sover i vår seng er det kun i perioder i løpet av natten og helst oppå vårt bryst.

Konklusjon: Som en seng i babysengen fungerer den kjempe fint (greit når de er små og er vant til den lille kurven på sykehuset) og evt. som en seng i sofaen på dagtid. For de som samsover er den jo litt betryggende. Men som ammemadrass som du skal flytte frem og tilbake er den ubrukelig. Synes derfor at nesten 700,- er litt vel dyrt. Ellers så vil dyna tynge ned kanten i bunn og gjøre sengen litt uformelig... det er i hvertfall vår erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...