Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Hvor mange grøt måltid spiser barnet ditt? Min spiser grøt frokost, lunsj og kvelds. Noen ganger skiver til lunsj. Er det dumt å gi grøt 3 ganger?
Gjest Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Mi er 6 mnd og får grøt morgen og kveld. Ganske store porsjoner, laget på 180 ml vann hver gang. Siden hun ikke liker middag så spurte jeg på helsestasjonen om hun kunne få grøt til "middag" også, de sa nei, for da ble kosten for ensidig. Så da måtte jeg fortsette å prøve med middag, selv om hun ikke er såå gla i det
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Min gutt på 8 mnd får også tre grøtmåltider pr.dag. Liker ikke middag og da sa hs at han godt kunne få et tredje grøtmåltid, noe som vi begynte med for ca 14 dager siden. Prøver litt med midag innimellom da, men er ikke så veldig poplært... Det er litt irriterende at hs rundt omkring ikke har de samme retningslinjene å forholde seg til! Kommer sikkert an på hvilken helsesøster en snakker med også.
Pøbelfrøet Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Gutten vår har kun fått 2 grøt-måltider hele tiden. Grøt morgen, brød/yoghurt til lunsj, middagsglass, grøt til kvelds. Gutten vår er nå 10 mnd, og har begynt å spise veldig lite i løpet av dagen. Nå vil han nærmest ikke ha lunsj, spiser bare halve middagsglass og grøt-måltider... Håper dette bare er for en liten periode. Han legger fint på seg da )
Gjest Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 to grøt-måltider. men i en periode har hun ikke villet ha, så da fikk hun velling isteden...
snuppi2 Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Min lille snuppe får gröt en till två ganger/ dag. Först på formiddagen o så på kvällen, men av och till får han velling isteden. Ser att han blir litt lei gröt ibland.. Köper velling när jag är i Sverige, det finns ju bara en sort här tyvärr! Min gutt är 8 mån.
#gurimalla# Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 Det er vel ingen fasit svar... Men det kan kanskje bli litt ensidig kost!!!! Jenta mi er 8 mnd og hun spiser grøt til frokost og kvelds, brødskive og frukt til lunsj og middagsmat. Grøten på morgenen er bare en liten porsjon,da hun får mm da. Men som sagt det finnes ingen fasit!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå