Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillii er 6 mnd og spiser dette:

200 ml mme

grøt laget av 180 ml vann

1/2 middagsglass og 1 beger fruktpure

100 ml mme

grøt laget av 180 ml vann.

Jeg tilbyr henne mme etter grøtmåltidene, vil aldri ha

Hun vil heller ikke ha vann til middagen.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å la ho drikke av tutekopp i staden for flaske? Eller av vanleg kopp/glas? Det blir ofte ein del søl, men som regel synest desse små at det er veldig mykje meir spennande enn flaska.

Viss eg vil ha i guten vår litt eksta drikke, tar eg han drikke av ei vanleg Oldenflaske med drikkekork på (men eg lukkar den nesten igjen, slik at han ikkje får så mykje vatn ut om gongen). DET er moro det...

Og så vil han sjeldan ha viss han ikkje får holde koppen sjølv, eller i alle fall "hjelpe" meg å holde den. Kanskje jenta di blir meir interessert i å drikke om ho får ei flaske eller ein turekopp med vatn som ho han berre leike/tulle seg med?

Skrevet

hei hei!

jeg har ei lita snuppe som digger sviskesaft jeg da, men hun er ikke så interesert i vann nei:)

men jeg blander litt sviskesaft med vann, ca 20/80 og da glir det ned både 50 og 100 ml.

hun drikker det ved siden av måltidene, og får mme etter alle måltider forsatt, er ikke alltid like interesert i det da (særlig ikke etter middag) men jeg vil tilby flaske så lenge hun ikke er oppi full posjon.

ellers så pleier jeg og tilby vann med litt sviskesaft et par timer etter hun har spist, før lurene hennes, og da pleier hun drikke godt, så det kan jo også være no?

det finnes jo økologisk eplesaft fra 4 mnd, og no annanasdrikk tror jeg det er fra 6 mnd, (nestle' glass) så du kan jo ta å blande bittelitt smak i for å se om det er mer interesant da...

jeg har i allefall tenkt å minske mengden med sviskesaft litt etter litt, når jeg er sikker på at hun får i seg nok væske, så vi tilslutt sitter igjen med bare vann:)

lykke til da;)

Skrevet

Hun elsker sviskesaft, uten det i grøten blir det ingen grøtspising.

Jerg har ikke prøvd å gi fra tutekopp, skal jeg la henne sitte i vippestolen å drikke selv da eller?

Det er så rart å se hun ha så sterk vilje nå, vil ikke ditt å vil ikke datt..

Ikke lenge siden det bare var pupp, var litt enklere da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...