Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Var her inne for en stund siden med problemet mitt da mannen min kom med skilsmisse ønsker fra klar himmel. Vi ble enige om å prøve samtale på familievern kontoret. Det gikk rett i dass fordi han ble stort sett bare anklaget og låste seg helt. Det har nå gått en mnd og jeg skjønner svært lite av situasjonen. Han sier at grunnen til alt er at han mangler "følelsen" for meg. Merk, vi har en 2 åring og nettopp fått en liten gutt. Han har møtt en annen som han ikke har hatt et fysisk forhold til, men som han er forelsket i. Han nekter å stoppe kontakt med henne for hun kan jo være den rette... Men så kommer det jeg ikke skjønner. Vi skal separeres og gå utifra skilsmisse fikk jeg beskjed om. kanskje vi finner sammen igjen, men kanskje ikke. Det var ikke gått nok for meg iom at han ikke vil kutte kontakt med ho andre så jeg sa at vi kaller det seperasjon, men det er en skilsmisse. Rett og slett fordi jeg ikke orker et år med håp for så å bli skuffet. Da sa han ca 10 ganger til meg at hvis jeg ville ha det sånn måtte jeg ta det på min kappe at vi ikke kommer sammen igjen...??!!! Er dette en mann som virkelig vil skilles??? Han vil også ha forholdet tilbake slik det var før unger og økonomiske problemer, men vil ikke jobbe for det...??? Tror vel det er fordi han er forelsket... Men kan man ikke være forelsket i en annen selv om man er gift da??? Man må vel ikke gå utifra at den personen òg må være den rette??? Blæ. Skjønner ingen ting jeg. Det må være sagt at han går til psykolog med diagnose midtlivskrise...
Tildemana Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Joda, man kan være forelsket i en annen enn den man er gift med. Det var jeg i en gangske lang stund. Men jeg gjorde ingen ting med det, forfulgte det ikke. Jeg var jo gift, og var innstillt på å fortsette med det. Mannen min visste det også. Det gikk over etterhvert. Det er snakk om å ta et valg, og siden stå ved det valget, sørge for at man fortsetter å være lykkelig med det valget. Lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 Her er det helt tydelig at han vil ha i pose og sekk. Altså: han vil ikke kutte ut kontakten med henne fordi hun kan være den rette?? Men vil ikke skilles fordi det kan hende dere kasnkje finner tilbake til hverandre? Med andre ord, han sikrer seg i "begge ender". Er ikke hun den rette så sitter du og venter på han til han har bestemt seg. Vil du virkelig det? Han virker som en stor egoist, og du får det nok bedre med deg selv ved å ta ut separasjon og være for deg selv en stund. Kanskje kommer dere sammen igjen, kanskje ikke. Men ikke la han få sitte og vite at han har returmulighet hvis den andre ikke er den rette for han. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Spør du meg så er han bare betatt av en annen og følelsen det gir av spenningen vet noe nytt. Når han sier at du må ta det på din kappe viser jo bare at han prøver å legge skylden over på deg, fordi han har dårlig samvittighet, han vil ikke gi slipp på deg, derfor er det mye enklere viss det er din feil at dette ikke fungerer. Jeg syntes også han høres veldig egoistisk ut. Men jeg tror også at viss du vil forsette i dette forholdet så kommer gnisten til hun andre til å forsvinne etter litt.... Uansett hva du gjør så ønsker jeg deg lykke til. Syntes du skal være litt ego her og tenke på deg selv...Det gjør tross alt han. Hilsen jente82
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 Som jente82 sier så er det utrolig feigt av han å si at dersom dere skilles så må du ta det på din kappe - for hva i helvete(unskyld uttrykket) er det han tror hans rolle er i dette? Du må rett og slett skaffe deg selv litt mer selvrespekt og kvitte deg med denne tullete fjompen. Du trenger ikke en mann som surrer rundt og ikke vet hva han vil. Nei, forlat ham og tenk på deg selv og dine barn. De trenger en sterk mamma som kan være der for dem, og du trenger en sterk mann som kan være der 110% for deg! Dette kan ikke din nåværende mann - så bytt ham ut! Eller bruk helst litt tid på å ta vare på deg selv og dine barn og finn ut av hvor du vil i livet. Det fortjener du! Håper virkelig ikke du tar ham tilbake, for svakere mann og mer useriøs mann har jeg sjelden hørt maken om !!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå