Sessa ruger igjen... Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Nå har vi lurt i flere uker på hva vi kan gjøre med skriketoktene til snuppa. Hun har ikke skreket nok til at det per definisjon kan kalles kolikk, men absolutt nok til at vi har vært litt bekymret for henne (stakkars lille frøet vårt). Hun har fra ca uke 4 falt inn i en rytme med mat hver tredje time. Men i dag fant jeg ut at jeg skulle prøve noe nytt. Gråten hennes har nemlig forandret seg og vi hører ikke lenger den typiske "jeg er sulten, se til h*lvete å få ut puppen!" gråten! Ikke er hun noe særlig til å søke heller. Så det er vanskelig å se når hun er sulten. Da hun gråt i sted (1 1/2 time etter forrige måltid) ga jeg henne pupp i stedet for å begynne på langvarig byssing, og diverse bærestillinger som skal være til hjelp for å få luften ut, og nå sover hun ved siden av meg og har gjort det i en time! Virker som om det var puppen som gjorde utslaget. Ga henne pupp, rapet henne, hun sovnet på skulderen min, prøvde legge henne i sengen, men da våknet hun. Ga henne enda mer pupp og rapet henne igjen, hun sovnet og jeg la henne fra meg uten at hun våknet. Grunnen til at jeg ikke har prøvd dette før er at hun er blid og fornøyd med mat hver tredje time på dagen, men så leste jeg at mange babyer krever måltider oftere på kvelden. Hun har i tillegg lagt godt på seg siden fødselen (ca 250 g i uka) og føler vel egentlig ikke at jeg har sultet henne tidligere, men nå skal jeg i hvertfall gi henne pupp som første alternativ uansett om hun nettopp har spist eller ikke. For slipper vi disse skriketoktene blir livet ganske anderledes. Jippi! Nå våkner hun så vidt...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Dette funket for oss også. Vår lille hadde langt fra kolikk, men han skrek mye på kvelden og det falt meg ikke inn i begynnelsen å putte inn puppen hvis han nettopp hadde spist. Bare synd at når jeg fant ut dette, så var han ca 3 mnd og skriketoktene på kvelden tok slutt!! (
tullejenta Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Heldig dere da, her funker det ikke å gi mer pupp. blir bare gulping og mer skriking
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 hei du! Er det dette du har lest? http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx Denne er veldig bra ihvertfall lærte meg et par ting om kveldene. Før småen begynte å sovne så tidlig fikk han også (etter at jeg skjønte det!) pupp oftere på kvelden. Nå spiser han som regel hver 3-4 time hele dagen, men på kvelden vil han ha både kl 18 og siste før han legger seg ca kl 19.30. Vi heier på dere! mange klemmer fra
Stolt trebarnsmamma Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Hei! Dette kjenner jeg til!! Vi skjønte ikke hvorfor de skrek og skrek på kveldene etter at måltidet i sjutiden var inntatt. Da tenkte vi at nå skal de sove i 3-4 timer også spise igjen. Vi tok de med ut i vogna og prøvde å få de til å sove med en trilletur, men det gikk ikke... De startet med dette da de var 5-6 uker. Så en kveld etter de har lagt seg i ti-tida, gikk jeg inn på denne siden og leste om 6-ukers-babyen, da gikk det opp et lys for meg. Der står det akkurat det du sier, de spiser og spiser over 2-3 timer for å spise seg mette for natta. Til og begynne med sov de 5-6 timer, så var det en nattamming på de begge. Nå sovner de mellom 7-9 og sover helt til 6-7 om morgenen. Herlig!! Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg skulle ha fortsatt og amme to bebiser to ganger om natta... Hadde gått rundt som en zombie på dagtid da... Det skal legges til at de t hender de spiser så mye at de gulper/spyr.. Da snakker jeg om 250 ml, altså to måltider på en time eller to. Det er ikke rart det går galt noen ganger. Nå passer vi på at de får tatt ordentlige pauser med "gode" raper og lite gulping. Jeg er en fornøyd tvillingmamma!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå