Gå til innhold

Noen som har brukt brystskjold hele tiden ved amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en gutt som er for tidlig født og tar bare brystet med brystskjold og lurer på om dette kan fungere hele tiden eller om jeg er nødt til å få han avvent med dette...?

Han får flasker i tillegg med pumpe melk men jeg håper å få han over på kun bryst, noen med erfaring på dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg amma første mann med brystskjold i ett år uten ett eneste problem!

Grunna sårhet begynte eg også denne gangen, har hatt en del flere problem denne gangen da( han er 2,5 mnd nå) som jeg kanskje tror kan skyldes brystskjold. Har hatt en pen liten haug med brystbetennelser:(

Men det jeg gjør og som jeg ser blir anbefalt av ammehjelpen er å pumpe brystet tomt en gang til dagen og jeg tar lecitin kapsler for å forebygge. Nå har det gått bra lenge, klarer ikke venne han av med det så jeg velger å fortsette ammingen men skjold!

Skrevet

Hei! Har ikke erfaring med fortidlig født unge, men jeg har en sønn som var ganske "lat" som baby. Og han orket ikke kjempe for å få tak i brystet (har litt små brystvorter, og når man er melkesprengt kan du tenke deg hvordan det blir) Så han måtte ha ammeskjold for å få "tak" på en måte..dette brukte han til han var ca to mnd. da prøvde jeg i ny og ne uten og til slutt sluttet han å bruke det. Tror det hjalp at han ble større og holere... Du er ikke nødt til å vende han av med det..men tror de greier dra ut mer melk uten (etter hva jeg har hørt), åsså syns jeg det ble mye mindre stress uten det.

Håper svaret hjalp :)

Skrevet

Jenta mi sleit med sugeteknikken, og klarte ikke suge direkte av brystet da hun la tungen opp i ganen. Men med brystskjold klarte hun faktisk å suge helt fint. På sykehuset anbefalte de meg å fortsette med brystskjoldet, men ved hver amming burde jeg tilby brystet først.. Dette gjorde jeg , og ca etter 2-3 uker ville hun ta brystet direkte.

Så ikke gi opp!!!

Skrevet

Sønnen min er 2 1/2 mnd, og skjønner ikke hva han skal gjøre med mine små brystvorter. Har brukt skjold fra dag en, og synes det fungerer veldig greit. Poden er fornøyd og vokser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...