Gå til innhold

Hvor ofte bader dere babyen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei tulle på 4 mnd som jeg bader annenhver dag, som en del av kveldsstellet. Men både jeg og hun liker det veldig godt, å det er en skikkelig kosetid for oss. har lyst til å ha denne rutinen hver kveld, men er redd for at det gjør huden hennes tørr. Fikk jo beskjed på sykehuset om ikke å bade babyene for ofte..... Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bader babyen min hver dag, som en del av kveldstellet. Han elsker det og blir søvnig etterpå. Kanskje det er litt ofte, men han har enda ikke blitt tørr i huden. Ha i litt babyolje hvis han blir tørr.

Skrevet

Tror det går helt fint å bade hver dag, men da er det viktig å ikke bruke såpe hver gang, også ha i litt olje av og til. Selv bader jeg gutten min annenhver dag..det er en kamp, fordi han skal ikke ligge nede..bare sitte å plaske med føttene..så jeg blir bada jeg også :) Men han har det jo kjekt :)

Skrevet

Hun bader hver dag. Bad - pysj - mat - synge og sove. Bruker kun vann eller litt olje fra Cosmica i vannet. Hun er ikke tør. Hender vi er borte og ikke får badet,synes hun sover dårligere da.

Skrevet

Min bader kun 1-2 ganger i uka. Prøvde oftere men han ble så tørr i huden, selv om jeg brukte olje. Fikk beskjed på sykehuset og på HS at de ikke trenger å bade oftere. Men for kosens skyld og for rutinen skyld, så go a head. Så lenge h*n ikke blir tørr i huden så er det jo bare å bade så ofte du vil : )

Skrevet

Tulla mi på 5 mnd. bader (nesten) daglig.. Bruker litt olje i vannet. Synes det er lettere å få vasket under haka, under armene og i kriker og kroker i badestampen;o) Hun blir så rolig, og nyyyyter det!!

Mat - bad - pysj - kosetid/amming - legging

De første 5-6 ukene badet jeg henne bare 1-2 ganger i uka, pga at hun ikke skulle bli tørr i huden...

Skrevet

Vi badar guten vår ca annankvar dag.

Dersom du er redd for at babyen skal bli tørr i huda kan du ha eit par dråpar babyolje i badevatnet. I periodar har vi bada guten vår kvar kveld, har ikkje hatt noko problem med det... Eg vil nok seie det slik at er neppe nødvendig å bade babyen kvar dag (i alle fall ikkje før den grisar seg til med graut og sand) - utanom for kosen sin del, men det skadar ikkje heller.

Skrevet

2-3 ganger i uken..varierer litt ;)

og det er ett slit..

hun plasker og snor og vrir seg for hun skal leke leke..hehe

så det er ikke så lett å få vasket henne.

Hun elsker å bade ,men det blir litt tungt når hun holder på sånn hele tiden..=)

Skrevet

Bader henne hver 3.dag. Har da Baby SebaMed olje eller skumbad i vannet. Hun er veldig fin i huden ;o)

Skrevet

Vi fikk beskjed av lege at barnet ikke trenger å bade mer enn 1 gang i uken. Han mente de fleste overdrev. Hun hadde litt tørr hud, så vi fulgte rådet, og huden ble mye bedre. Hun liker å bade, men vi klarer fint å få et koselig kveldstell uten badingen også. Når vi bader bruker vi olje i vannet eller ingenting

Skrevet

Jeg bader Isack hver kveld. Gjorde ikke det til å begynne med, men han syns det er så utrolig gøy, så da har vi gjort det til en vane å gjøre det før kvelds grøten:) Han blir ikke tørr i huden av det, men har heller aldri vært plaget av tørr hud. Pleier å ha litt babyline badeolje i vannet.

Skrevet

Vi bader gutten vår hver kveld. Synes det er greit å ha akkurat lik rutine hver eneste kveld.

Han elsker også å bade, og det er en kosestund for oss alle sammen! :-)

Bruker såpe kun 1-2 ganger i uken. Ellers bruker vi olje, dette gjør huden myk og fin også.

Skrevet

Guffen bader bare en gang i uka - på babysvømminga. Ellers dusjer vi han når vi synes det er passe. En eller to ganger utenom svømminga.

Skrevet

Papsen og jeg snakket om det i går faktisk, at stakkars lillesnupp er heldig om hun får seg et bad i uka:-) Storesøster badet vel annenhver dag da hun var baby, så merker godt at nestemann ikke får like god service nei...hmm.

Hun blir vasket(bare vann) under rennede vann i vasken en 2-3 ganger om dagen da, så halve kroppen får jo seg et lite bad:-)

Ellers så hender det at når vi skal dusje at en av oss tar henne med, men et skikkelig bad i balje blir ikke akkurat hver dag nei.

Vi er ganske så renslige av oss her i huset, men lillesnupp er den som sjeldnest får seg et bad ja....

Skrevet

Nesten hver dag. Var sjeldnere før men nå som han har begynt å krype syns jeg han blir fortere skitten..=O)

Han er ikke tørr i huden, men jeg bruker lite eller ingen såpe. Bruker istedenfor olje.

Skrevet

Hun bader hver dag, men bruker stort sett ingenting i vannet. Har ikke vært tøtt i huden.

Skrevet

badet henne 1 gang i uka til ho var 6-7 mnd. nå er hun litt over 9 og jeg bader henne nesten hver dag... hun er jo mer aktiv nå og EElsker vann...kommer krypende bortover når jeg fyller i "badekaret hennes "

smører henne inn med lotion for baby : o)

Skrevet

Vi bader sofie annenhver dag. Vi har litt olivenolje i vannet. det får hun så myk og god hud av..

Skrevet

2-3 ganger i uken. Bruker kun olje i vannet. Hun er snart 5 mnd.

Skrevet

Vi bader annenhver dag... og bruker olje i vannet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...