Gå til innhold

Sykdom i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jenta mi begynte i barnehage for en mnd siden så har hun vært konstant forkjølet, og hatt omgangssyken to ganger. Er det vanlig at de er mye syke i begynnelsen, eller går det en eller annen sykdom der hele tiden??

Hadde jeg visst at hun skulle bli så mye syk så hadde jeg valgt dagmamma. Har begynt i ny jobb, og har vært mere hjemme enn der føler jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror man må regne med det. Vår gutt hadde gått i bhg mindre enn 2 uker da han ble syk, har nå vært borte en uke. Han har luftveisinfeksjon og vi må bare vente på at han blir frisk.. :o(

Jeg har også begynt i ny jobb, har vært der 5 uker nå, så er ikke noe moro å være borte.. Men hva skal man gjøre da...? ;o)

God bedring til jenta di!

Skrevet

Det er veldig vanlig at de blir mye syk i begynnelsen. Spesielt midt i en virusperiode. Her på vestlandet er det i alle fall maaaaaaaaaaaange syke; både ansatte og barn. På jobb i dag satt halvparten av barna og surklet i brystet; og mange rennende neser.. Og masse vikarer...for vikarene.

Men ta det med ro; det stabiliserer seg sikkert. Husk å gi tran og vitaminer(apoteket har fått brusetabletter m jordbærsmak til små barn),, og biola er godt for barn i bhg:)

Skrevet

ja, det er helt vanlig med mye sykdom i starten. Omgangsyke ol. er nesten ikke til å unngå, men vanlig magetrøbbel anbefaler en jevn bruk av biola. Må legge til at mine barn har først vært hos dagmamma før de startet i bhg. og der var de like syke. Hun hadde flere barn da:) De sier at første året i bhg. innebærer konstant rennende nese,surkling i bryst, hoste, omgangssyke 2-5 ganger - men det blir bedre.

• 2 uker senere...
Skrevet

Joda, det er helt normalt. Spesielt de mellom 1 og 3 år blir mye yke. Men både voksne og barn blir mye syke i barnehage. Noen blir mer plaget enn andre.

Hilsen barnehageansatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...