♥mini♥lille♥knerten Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Er det bare min baby på 10 uker som ikke sover så mye ila dagen eller finnes det flere der ute? Min sover mellom 10 - 12 timer om natten, med to måltider i løpet av perioden. Men på dagtid vil hun ikke sove noe særlig. Alle sier jeg burde være kjempe glad for at hun har søvnen om natten, men jeg får jo ikke gjort noen ting!! Butikken er liksom bare oppe på dagtid, det samme er posten, og naboene er ikke glade for støvsuging om natten tror jeg. Og ikke vil hun ligge i vognen hele dagen. Jeg aktiviserer henne så mye jeg orker med lek og stimuli, og putter henne nedi vogna for å sove, men hun sover bare noen korte 20 - 45 min et par ganger om dagen.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 litt opp og ned her, noen dager( som i dag...gjeesp!!) sover han ikke i det hele tatt! Kun 15-30 min i slengen. Mens andre dager er bedre, heldigvis!! han er 2,5 mnd.
Milly72 Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Dette er slett ikke uvanlig. Jeg hadde en slik baby selv og fant da mange innlegg her inne fra folk med liknende opplevelser. Bæresjal er en strategi. Får du henne til å sove på ditt fang? La henne sove der mens du leser en bok, ser en video og gir blaffen i husarbeidet. Veldig ofte går jo dette seg til over tid og hun er fortsatt bitteliten. Min sov bedre hvis jeg gikk tur med henne. Mye trim for meg, men hun fikk ihvertfall mer av den søvnen hun trengte. Jeg kjenner meg sånn igjen i følelsen av å ikke få gjort noe annet og man blir litt gal av det. Her tok pappaen fullt ansvar noen timer hver kveld så jeg kunne gå en tur alene, ta noen telefoner, sove osv. Gull verdt!
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 13. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2006 Hun vil ikke at jeg skal sitte i ro, det er problemet, så her går vi dagen lang. Er litt i bæresjal men ikke så begeistret for det heller. Pappaen tar over etter middag, men pga jobben hans, er det lange perioder da han ikke kan og det er jo så slitsomt. Blir 15 timer i strekk med baby - eneste jeg ser frem til er kvelden. Huff. Kan jeg spørre deg når det går seg til?
Milly72 Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Mellom 3 og 4 mnd et sted. Det skjedde gradvis. Nå sover hun 3 lurer (varierer mellom 45 min og 2 t) per dag, men jeg må som regel rugge henne i søvn i vogna. Men jeg skjønner godt at det er slitsomt hvis hun krever å bli båret hele dagen. Kan det være noe medisinsk? Vi hadde kolikkbaby, men fikk etterhvert påvist KISS. Manuellterapi hjalp masse. sjekk www.kiss-kidd.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå