Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 greier ikke sende ut en ønskeliste til folk....Føler det er helt feil.... sender ut invitasjonen med meny inni...slik de kan bestemme selv maten.....ingen ønskeliste...uff
Vaniljesukker Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Da vi giftet oss, hadde vi lagt ut ønskeliste på christiania glassmagasin. Vi kunne få små kort å sende med innbydelsene for å opplyse om det. Men vi likte heller ikke å gjøre det. Mange spurte oss (eller våre mødre) hva vi ønsket oss, og da sa vi at vi hadde lagt ut liste der. Og vi fikk veldig mye av det vi ønsket oss:-)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Vi har ofte fått tilsendt ønskeliste på mail, omtrent samtidig som innbydelsen kom. Personlig liker jeg ikke dette listeopplegget. Selvfølgelig er det "opplagt" at alle kjøper gaver, og selvfølgelig er det enklere å kjøpe gave dersom du har en liste å gå etter. Men likevel.... Som regel er det saftige priser på ønskene.... Greit at familien spytter i kassa,og kjøper dyre ting, men for vanlige bekjente blir det i overkant dyre ting, det er nå min erfaring. Jeg hadde aldri fått meg til å skrive opp varer i 1000 kronersklassen,altså! Eller en liste hvor det billigste lå på fra 500 kr og oppover. Synes det virker storforlangende og grådig.
FruMamma med nr 2 Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Vi la ut liste på Tilbords. Tror egentlig ingen reagerer på det, for det er så vanlig nå. Vi sendte ikke listen med innbydelsen, men sa ifra hvis folk spurte og det gjorde faktisk de fleste, både gamle og unge. Også våre mødre ble spurt av slekta hva vi ønsket oss. Greit nok at mange kanskje ønsker seg bare dyre ting, men vi hadde alt mulig på lista vår, alt fra 100 kr til godt over tusenlappen. Vi valgte ut et service vi likte men likevell som ikke var sååå dyrt. kjedelig å ende opp med ett fat og ikke mer enn det. Men så har folk valget selv også, mange gir andre ting enn det som står på listen og mange gir penger. Og ikke minst....det meste er byttbart.
Maud Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Jeg er enig med deg, synes faktisk ikke det passer seg å sende ønskelisten sammen med innbydelsen. Vi har laget en ønskeliste på Christiania glassmagasin og sier det hvis folk spør. Vil ikke at folk skal få inntrykk av at hva de har med seg er det viktigste. Men har altså en liste hvis folk spør etter om det er noe bestemt vi ønsker oss.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 14. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 14. september 2006 kun lyst på penger slik vi kan ta oss en weekendtur vi...det er dets største ønsket...trenger ingen matrielle ting
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Det syns jeg du skal si når folk spør. Informer familien om det, de blir ofte spurt om forslag til gaver. når vi gifter oss, kommer vi ikke til å legge ut noe liste. men si til familien og andre som måtte spørr, at vi har det vi trenger av ting og tang, det eneste vi evt ønsker oss er penger til bryllupsreise, eller gavekort fra Bohus. ( kjekt med ny sofa,men ikke akkurat noe man skriver på liste...)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 Mine intrykk, etter ha hørt på endel nygifte/gifteklare bekjente siste åter, er at Det viktigste ved bryllupet er: KJOLEN OG GAVENE...... Og sminken....*risteoppgittpåhodet* Materielle gribber,spør du meg
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 14. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2006 Akkurat...vi gifter jo oss for å symbolisere vår kjærlighet til hverandre.....
Filip sin mamma <3 Skrevet 15. september 2006 #10 Skrevet 15. september 2006 ja gavekort fra møbelkjeder er genialt. jobber selvpå BOHUS og det er mange som kommer med gavekort fra bryllupet å skyter det inn i sofa og det de trenger.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 15. september 2006 #11 Skrevet 15. september 2006 Vi skal også ønske oss gaverkorte på et par plasser, da kan de gi det beløpet de selv føler for. I tillegg blir det noen kniver vi samler på og noen glass. Noen dyrere ting blir det også, men jeg synes det er greit å ha noe i alle prisklasser. Dessuten kommer vi til å ønske penger til bryllusreisen. Liste blir ikke lagt ut noen ting. De som spør for svar :-)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #12 Skrevet 16. september 2006 Jeg har ikke vært i så mange bryllup, men jeg har fått innbydelser både med og uten informasjon og gaveønsker. Og jeg må si at jeg synes det er dumt å IKKE sende med et hint om hva man lnsker seg (lagt ut ønskeliste e.l.) Synes det er pes å måtte spørre hva man øsnker seg, og det må da være et svare pes å svare på dette spørsmålet 100 ganger? Eller rett og slett få en hel haug med dritt som må byttes? Nei å registrere øsnkeliste og informere gjester om dette synes jeg er kjempe flott! Hvis noen mener dette er å være grådig og gaveopptatta lurer jeg på hva slags holdninger dere har selv? For peng er det bare en enkel og grei løsning. Er da overhodet ikke noe tvang å kjøpe fra den registrerte listen, men det gjør jo alt lettere for de fleste!
Ayla78 Skrevet 19. september 2006 #13 Skrevet 19. september 2006 Vi øsnker ikke porselen og bestikk, vi ønsker oss heller gavekort på en sportsforretning slik at vi kan kjøpe oss kajakker vi. Vi har tross alt bodd for oss selv i 12 og 14 år, så vi har da det meste vi trenger.. nei, vi skla bare hinte noen av de tantene som prater mest og med de fleste.. hehe så regner vi med at det sprer seg.. ;-)
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 20. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 20. september 2006 Det føles helt feil å sende slike lister....alle som kommer i bryllupet er jo familie og venner jeg snakker med......er jo ikke gavene det skal handle om...men kjærligheten
Snurrepippen Skrevet 20. september 2006 #15 Skrevet 20. september 2006 Vi har lagt ut ønskelista vår på en egen webside. Både servise, bestikk, vase, duker, karafler, en radio osv. Legger bare ved linken i invitasjonen. Veldig mange spør allerede (vi gifter oss i august neste år...) og lurer på om vi skal legge liste i noen butikk. Men siden gjestene kommer fra forskjellige kanter av landet, og vi har bodd sammen lenge (og har det meste vi trenger av husholdningsting) gjør vi det sånn. Syntes selv det var veldig kjekt da jeg skulle kjøpe bryllupsgave til en venninne av meg - da VET jeg at hun får noe hun ønsker seg! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå