Crazywoman Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Spiser alle babyene rundt 8 mnd her skiver og middagsglass/middag med klumper/biter?? Gullet bare brekker seg og spyr vanligvis til slutt om vi prøver..... Har noen råd??
Mikkemamma<3 Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Gutten vår er 1år nå og brekker seg fortsatt hvis det klumper i maten. Men han har reflux da. Moser all mat i stavmixeren jeg. Det eneste som kan være klumpete er boller eller loff. Det går bra hvis det ikke er for store biter.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 8 mnd middagsglassene er det mye klumper i, i alle fall de som inneholder poteter og gulrøtter. Mos med en gaffel eller i mixern. Ellers kan du kjøpe 6 mnd glass. Skivene kan du prøve å gi i mindre biter. Ellers er det bare å vente tålmodig til de vil ha det. Jenta mi kastet også opp av 8 mnd glassene når hun var 8 mnd. Nå er hun 9 mnd og jeg moser bitene.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Unnskyld at jeg blander meg, men vær forsiktig med å gi loff og spes. boller til så små. De er så lette å sette i halsen. En ettåring ble kvalt av en bollebit og døde her i nærheten jeg bor. Gjelder kanskje mest kjøpeboller da. Spis en selv og kjenn. De setter seg ganske fast og er faktisk vanskelig å spise..
go`mor Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Har en gutt på 10mnd han spiser brødskiver i ganske store terninger, men 8mnd middagsglass med biter nekterhan og spise. Har prøvd flere ganger, men da bare grøsser han og brekker seg og alt kommer ut igjen.
Mikkemamma<3 Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 oj, det har jeg ikke tenkt på...Fikk beskjed av ernæringsfysiologen på sykehuset om å gi han det. Rart at hun anbefalte det da... Han får jo bare småe biter. Sitter ikke med hele bollen liksom...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2006 #7 Skrevet 13. september 2006 Følte bare pliktig å fortelle det på en måte. Du velger å gjøre hva du vil. Men vær obs i alle fall! Bollebiten satt så godt fast at hverken foreldrene eller ambulansefolkene fikk ut biten
Gjest Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 nei, klumper i maten...fysj, bare spytter det ut igjen...moser litt jeg, slik at det er noen biter som hun kan prøve å tygge litt på..hender klumpene kommer ut likevel men....tror det bare er å fortsette å prøve... brød liker hun heller ikke. hender hun tar noen biter når jeg spiser brød, men ingen brødmåltid nei... så mitt råd blir nok å mose noe av maten....tror det kommer seg etterhvert jeg da...håper det iallfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå