Gå til innhold

klumper/biter i maten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser alle babyene rundt 8 mnd her skiver og middagsglass/middag med klumper/biter?? Gullet bare brekker seg og spyr vanligvis til slutt om vi prøver.....

Har noen råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår er 1år nå og brekker seg fortsatt hvis det klumper i maten. Men han har reflux da. Moser all mat i stavmixeren jeg. Det eneste som kan være klumpete er boller eller loff. Det går bra hvis det ikke er for store biter.

Skrevet

8 mnd middagsglassene er det mye klumper i, i alle fall de som inneholder poteter og gulrøtter. Mos med en gaffel eller i mixern. Ellers kan du kjøpe 6 mnd glass. Skivene kan du prøve å gi i mindre biter. Ellers er det bare å vente tålmodig til de vil ha det.

Jenta mi kastet også opp av 8 mnd glassene når hun var 8 mnd. Nå er hun 9 mnd og jeg moser bitene.

Skrevet

Unnskyld at jeg blander meg, men vær forsiktig med å gi loff og spes. boller til så små. De er så lette å sette i halsen.

En ettåring ble kvalt av en bollebit og døde her i nærheten jeg bor.

Gjelder kanskje mest kjøpeboller da. Spis en selv og kjenn. De setter seg ganske fast og er faktisk vanskelig å spise..

Skrevet

Har en gutt på 10mnd han spiser brødskiver i ganske store terninger, men 8mnd middagsglass med biter nekterhan og spise. Har prøvd flere ganger, men da bare grøsser han og brekker seg og alt kommer ut igjen.

Skrevet

oj, det har jeg ikke tenkt på...Fikk beskjed av ernæringsfysiologen på sykehuset om å gi han det. Rart at hun anbefalte det da... Han får jo bare småe biter. Sitter ikke med hele bollen liksom...

Skrevet

Følte bare pliktig å fortelle det på en måte. Du velger å gjøre hva du vil. Men vær obs i alle fall! Bollebiten satt så godt fast at hverken foreldrene eller ambulansefolkene fikk ut biten :(

Skrevet

nei, klumper i maten...fysj, bare spytter det ut igjen...moser litt jeg, slik at det er noen biter som hun kan prøve å tygge litt på..hender klumpene kommer ut likevel men....tror det bare er å fortsette å prøve...

brød liker hun heller ikke. hender hun tar noen biter når jeg spiser brød, men ingen brødmåltid nei...

så mitt råd blir nok å mose noe av maten....tror det kommer seg etterhvert jeg da...håper det iallfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...