Gå til innhold

Da har vi søkt barnehageplass!


Mersa og gutta <3

Anbefalte innlegg

Siden det er så vanskelig å få plass søker vi likegodt nå! Måtte bare vente på å få personnr. til Magnus (det tok lengre tid enn jeg trodde!!). Så i dag, 1 mnd gammel står lille gutten vår i barnehagekø!

Har ikke søkt plass før 1 august neste år da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lurt å tenke langsiktig! Vi har heldigvis mulighet til plass i ansattebarnehage, er fryktelig takknemlig for det. Ingeborg begynner nok der neste august, på samme avdeling som storebror går. Blir kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjelper det fint lite å søke nå. Det blir samlet opptak alikevel. Altså søknadsfrist 15/3 eller noe sånt og samme om vi søken nå eller da.

 

Snakket med ei som er bestyrer og hun sa jeg ikke skulle bekymre meg for det;) (jaggu fint de står fritt til å velge hvilke barn de skal ta inn..hehe iaf i mitt tilfelle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte en sånn barnehagesøkehjelpetlf, og damen der sa at jeg for all del måtte søke nå! Var ingen grunn til å vente dersom vi viste hvilke barnehager vi ønsket.

Dette er Bergen kommune, og her er det vist en del kø...

 

Er vel bare sånne barnehager der man er medlem i ettellerannet de fremdeles kan velge blandt søkerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er muligens litt forskjellig fra kommuner og landsdel.

 

Faktisk kan offentlige bestemme det jo:) Leste du ikke foreldre og barn her? Og var på tv og mener jeg å huske. Anbefalt å reise rundt til barnehager, gjerne med bybakte boller til de ansatte. Noe som skiller deg fra mengden. Bli lagt merke til.

 

Sykt det er slik egentlig, men er nå engang slik.

 

De kan og bestemme utfra at de "kvoterer" inn barn. Og da kan de jo plukke litt. Man skal jo ha så og så mange i de forskjellige alderstrinn og kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde d var forandret på jeg!! Her i bergen får ma et "kø" nr som går på ansinitet fra når man søkte, men går vist ann å hoppe fra kø til kø og på en eller annen måte snike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...